مشارکت جهاددانشگاهی اردبیل در برگزاری کنفرانس ملی کشاورزی
کد خبر: 4161316
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

مشارکت جهاددانشگاهی اردبیل در برگزاری کنفرانس ملی کشاورزی

سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم با مشارکت جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار خواهد شد.

جلسه هماهنگی برگزاری کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسومبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسام رسولی، سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۱۸ مردادماه، با اعلام این خبر اظهار کرد: برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای شناسایی پژوهش‌های کاربردی و به‌کارگیری آن در رفع مسائل و مشکلات بخش کشاورزی است.

رسولی با بیان اینکه استان اردبیل یکی از قطب‌های کشاورزی کشور می‌باشد، خاطرنشان کرد: حرکت در مرز‌های دانش و تبدیل علم به ثروت می‌تواند به توسعه بخش کشاورزی و تحقیقات مرتبط با آن کمک نماید.

وی ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت، انجام پژوهش علمی و کاربردی، توسعه توان علمی نخبگان و تجاری‌سازی پژوهش را از اهداف اصلی جهاددانشگاهی اعلام کرد و گفت: این نهاد با رویکرد تعامل با مراکز آموزش عالی، برای اجرای برنامه‌های علمی و فرهنگی مشترک آمادگی دارد.

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان تاکید و تصریح کرد: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های کشت بافت و سلولی مولکولی، مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی و زمینه پژوهشی تولید نهال شناسنامه‌دار فندق، بستر مناسبی برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی محققان و پژوهشگران حوزه کشاورزی فراهم کرده است.

رسولی به تجربه جهاددانشگاهی در راه اندازی کلکسیون گیاهان دارویی در شهرستان پارس‌آباد اشاره و بیان کرد: در حال حاضر نیز این نهاد ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی و فندق در شهرستان‌های بیله سوار و نمین را در اولویت برنامه‌های خود دارد.

گفتنی است سومین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم روز‌های دوشنبه ۳۰ مرداد و سه شنبه، ۳۱ مرداد سال‌جاری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha