حمایت از ایده‌های علمی و فناورانه با هدف پرورش و نگه‌داشت نخبگان
کد خبر: 4161320
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

حمایت از ایده‌های علمی و فناورانه با هدف پرورش و نگه‌داشت نخبگان

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل گفت: این سازمان با هدف پرورش و نگه‌داشت نخبگان از ایده‌های علمی و فناورانه حمایت می‌کند.

جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، فاضل احدی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل، ۱۸ مردادماه، در نشست با سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: ایده‌های علمی و فناورانه در این سازمان تا مرحله تبدیل به محصول مورد حمایت قرار می‌گیرد و اصلی‌ترین حمایتی که بیشتر فناوران به آن نیاز دارند بحث حمایت‌های مالی و پشتیبانی است.

وی گفت: مرکز حمایت از مخترعین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان تا سقف ۲۰ میلیون تومان از فناوران حمایت می‌کند و اگر طرح‌شان بزرگ باشد و در سطح کشور مطرح و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت علمی پژوهشی در جهاددانشگاهی و فعال بودن مرکز رشد گیاهان دارویی در این نهاد انقلابی گفت: جهاددانشگاهی تعاملات خوبی با بسیج دارد با توجه شباهت فعالیت‌های این دو سازمان امیدواریم این تعاملات ادامه دار باشد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان با بیان اینکه در حوزه پژوهش، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری همکاری‌هایی با جهاددانشگاهی داشته است، افزود: یکی از فعالیت‌های ما بحث افکارسنجی و تحقیق و پژوهش است و در طی امسال ۶ پروژه افکارسنجی را انجام دادیم.

حسام رسولی، سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز با اشاره به سابقه فعالیت‌های علمی و همکاری‌های فرهنگی مشترک فی‌مابین جهاددانشگاهی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیاری در مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری وجود دارد و ما باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و جریان علمی را به سمت آرمان‌های انقلاب سوق دهیم.

رسولی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهاد انقلابی است تصریح کرد: جهاددانشگاهی نهادی است که بدون تکیه بر اعتبارات دولتی تولید ارزش می‌کند به واسطه اینکه ماموریت‌ها و رسالت‌های مشابهی با مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری دارند می‌توانند فعالیت و خدمات مبارکی را در استان رقم بزنند.

وی برای بهبود چرخه رشد فناوری در استان و کشور سه تخصص در حوزه‌های فنی، بازارسازی و مدیریت را تخصص‌های کلیدی عنوان کرد و افزود: فناوران اغلب تخصص فنی را دارند، ولی در زمینه مدیریت و بازارسازی تخصص لازم را ندارند و در این رابطه تیم‌سازی مناسب هم صورت نمی‌گیرد.

رسولی بیان کرد: مجموعه‌های صنعتی و واحد‌های فناور در استان ما مالک مدیر هستند و به همین دلیل واحد‌های صنعتی به طور غالب واحد‌های خرد و کوچک و تا حدودی متوسط هستند و نمی‌توانند توسعه پیدا کرده و به واحد‌های بزرگ تبدیل شوند.

رسولی با بیان اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند برای برطرف کردن این خلاء در استان و تغییر نگرش‌ها و ایجاد مهارت‌ها و فرهنگ کسب و کار دانش‌بنیان مناسب، نقش‌آفرینی کند. از بسیج علمی، پژوهشی و فناوری برای هم‌افزایی و همکاری در این زمینه دعوت بعمل آورد

انتهای پیام
captcha