خبرنگاران در جنگ ترکیبی، رزمندگان خط مقدم هستند
کد خبر: 4161416
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

خبرنگاران در جنگ ترکیبی، رزمندگان خط مقدم هستند

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: خبرنگاران در جنگ ترکیبی، رزمندگان خط مقدم این جبهه هستند و روز خبرنگار علاوه بر گرامیداشت مسئولیت خبرنگاری، مجالی برای پاسداشت حقیقت‌جویی خبرنگاران است.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌ و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، امروز ۱۸ مردادماه، در آیین پاسداشت روز خبرنگار که با حضور اصحاب رسانه استان در شهرکرد برگزار شد با گرامیداشت سالروز شهادت محسن حججی و شهدای مدافع حرم و روز گذشته ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی؛ روز خبرنگار ضمن قدردانی از خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: حقیقتا امروز، روز ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های ارزشمند خبرنگاران و یادآور تلاش‌های ارزشمند شهدایی همچون شهید صارمی و آوینی در دفاع مقدس است که جان خود را برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی فدا کردند.

وی بیان کرد: خبرنگاران با وارد شدن در سنگر آگاهی و اندیشه، از ارزش‌های انقلاب اسلامی پاسداری می‌کنند و به مدد قلم و تلاششان،  منشأ خدمات  بی‌منت می‌شوند و این حرکت صادقانه موجب روشنگری، تعالی و پیشرفت جامعه خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه امروز بدخواهان و دشمنان با تحریف و روایت مغرضانه وارد نبرد با حقیقت مردم، انقلاب و جمهوری اسلامی شده‌اند، افزود: در این فضای غبارآلود، نقش و ایستادگی خبرنگاران و اصحاب رسانه در برابر امواج تحریف و دروغ واقعا ارزشمند است.

وی تأکید کرد: خبرنگاران در جنگ ترکیبی، رزمندگان خط مقدم این جبهه هستند و روز خبرنگار علاوه بر گرامیداشت مسئولیت خبرنگاری، مجالی برای پاسداشت حقیقت‌جویی خبرنگاران است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره اهمیت موضوع جهاد تبیین، گفت:  یکی از پرچم‌داران جهاد تببین، خبرنگاران هستند تا حقیقت را به مردم برسانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خبرنگاران در گره‌گشایی مشکلات مردم نقش مؤثر ایفا می‌کنند، تصریح کرد: این استان در پایان سال ۱۴۰۰ رتبه دوم نرخ بیکاری را داشت اما در پایان سال ۱۴۰۱ طبق بررسی مرکز آمار  باتوجه به دفترچه‌های بیمه صادر شده، از رتبه دوم به رتبه نهم نزول پیدا کردیم؛ یعنی هشت پله نرخ بیکاری کاهش پیدا کرد.

فراهم کردن بستر بیمه اصحاب رسانه

در ادامه، پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: این اداره کل به‌عنوان خادم اصلی رسانه و اصحاب آن، خود را موظف به اهتمام در راستای ارتقای کمی و کیفی خبر و اطلاع‌رسانی می‌داند.

وی بخشی از اقدامات انجام‌شده در حوزه رسانه استان در سال 1401 را یادآور شد و گفت: در این سال نزدیک به یک میلیارد تومان آگهی از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس قوانین مربوطه بین نشریات استان توزیع شد.

احمدی فراهم کردن بستر پذیرش تعداد بیشتری از اصحاب رسانه در صندوق اعتباری هنر و استفاده از مزایای آن همانند بیمه هنرمندان و همچنین صیانت از جایگاه رسانه‌های داری مجوز را از دیگر اقدامات اداره کل در حوزه حمایت از رسانه و خبرنگاران استان بیان و تصریح کرد: مباحث و درخواست‌های صنفی این قشر نیز همچنان در سطح وزارتخانه در حال پیگیری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت شورای اطلاع‌رسانی استان، شأن و جایگاه رسانه و اهالی آن، میان مسئولین ارتقا یابد.

احمدی در ادامه بر نقش مهم و مؤثر مطبوعات و خبرنگاران رسانه‌ها در خط مقدم جنگ نوین ترکیبی و رسانه‌ای دشمن تأکید کرد و اظهار داشت: امروز بر همه عیان شده است که این قشر در این میدان جنگ از مهم‌ترین ارکان در پاسداری از کیان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه هستند.

وی گفت: در جنگ نابرابری که دشمن سعی در از هم گسستن وحدت جامعه ایرانی دارد، اصحاب رسانه خود را ملتزم به حفظ وحدت، خیرخواهی و ارائه امید به جامعه می‌دانند.

احمدی همچنین با بیان اینکه در آشفتگی فضای مجازی و التهاب شایعه‌ها و تنش‌ها، خبرنگاران با انجام صحیح رسالت خود می‌توانند تردیدها را از میان برداشته و جامعه را از ایجاد تفرقه و چنددستگی نجات دهند، یادآور شد: بدون شک خبرنگاران دشمن‌شناس هستند و با آگهی به شرایط روز کشور و تقید به نظر سازنده و دلسوزانه، اعتلای جامعه و دستگیری از مسئولان را مدنظر دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان بار دیگر با تبریک روز خبرنگار به اهالی فرهنگ و رسانه استان اظهار داشت: به مناسبت این روز حمایت‌ها به صورت هدیه ویژه روز خبرنگار انجام می‌شود و در ادامه برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دیگر برنامه‌های تقویت‌کننده حوزه خبر و خبرنگاری نیز در استان اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از مجموعه‌های کمک‌کننده همچون سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) و برخی دستگاه‌های اجرایی برای برپایی آیین نکوداشت روز خبرنگار در استان قدردانی کرد و افزود: تشکل مطبوعاتی استان هم در تیر امسال با حمایت بخش دولتی و خصوصی، مراسم جشنی را برای پاسداشت مقام خبرنگاران اجرا کرد که این اقدام نیز شایسته سپاس و قدردانی است.

انتهای پیام
captcha