اتمام عملیات احداث تونل شماره ۲ بزرگراه ایلام - مهران
کد خبر: 4161678
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
با حضور وزیر راه و شهرسازی

اتمام عملیات احداث تونل شماره ۲ بزرگراه ایلام - مهران

با حضور وزیر راه و شهرسازی، عملیات احداث تونل شماره ۲ بزرگراه ایلام - مهران به‌پایان رسید و تردد از این تونل هفته آینده آغاز خواهد شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی

به گزارش ایکنا از ایلام، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، امروز ۱۹ مرداد، در حاشیه مراسم بهره‌برداری از تونل شماره ۲ بزرگراه ایلام - مهران گفت: این تونل که ۷۳۰ متر طول دارد، هفته آینده برای تردد زائرین اباعبدالله(ع) آماده تردد خواهد شد.

وی افزود: کار تونل شماره ۲ به اتمام رسیده و شرایط برای عبور خودروها از تونل شماره ۱ نیز امکان‌پذیر خواهد شد و مابقی عملیات لاینینگ تونل شماره ۱  نیز انجام خواهد گرفت. 

بذرپاش با بیان اینکه به طور هم‌زمان تکمیل پل‌های مسیر ایلام - مهران نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: پل ریزشی ماربره نیز مورداستفاده قرار خواهد گرفت و باید با تلاش و کوشش در طی مدت باقی‌مانده تا حضور زائران در استان در جهت تکمیل و توسعه راه‌های اربعین تلاش کرد تا زائران با آسایش بیشتری مسیر را طی کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد از زائرین اربعین حسینی به‌ صورت زمینی، از پایانه مرزی مهران و از مسیر استان ایلام به سرزمین عراق سفر می‌کنند، گفت: پایانه برکت نیز امسال به نسبت سال گذشته بهبود یافته و اتفاقات بزرگی در این پایانه در راستای کمک به زائرین انجام شده که ایجاد سایبان، آسفالت و توسعه نمازخانه و ایجاد استراحتگاه رانندگان از جمله آن است و در چند سال آینده نیز شاهد خدمات شایانتری در این حوزه‌ها خواهیم بود.

وی بیان کرد: در پایانه مرزی نیز کارهای خوبی ازجمله ایجاد مه‌پاش و سامان‌دهی مسافران و بلیط‌فروشی صورت گرفته است‌، آسفالت سطوح پایانه نیز به‌خوبی اجرا شده است و از تلاش‌های همه مجموعه‌های مرتبط با راه قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha