خبرنگاران در کنار کمبودها و‌ نقدها راوی پیشرفت‌ها باشند
کد خبر: 4161779
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
امام جمعه تبریز:

خبرنگاران در کنار کمبودها و‌ نقدها راوی پیشرفت‌ها باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، به شاخصه‌های خبرنگار انقلابی اشاره کرد و گفت: خبرنگار انقلابی باید در کنار کمبودها و‌ نقدها و غفلت مسئولان، راوی پیشرفت‌ها هم باشد چراکه اصلاً معنای تقوا هم همین است که ضعف‌ها را دیده و گزارش کنیم و پیشرفت‌ها را نیز به نمایش بگذاریم.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 20 مردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و 17 مرداد به عنوان روز خبرنگار، گفت: نباید خدمات خبرنگاران که در سرما، گرما، سختی‌ها، سیل و زلزله و رویدادهای مهم سیاسی همچون انتخابات و راهپیمایی‌ها به بهترین شکل ممکن به رسالت‌های خود عمل می‌کنند، فراموش شود و ما قدردان این همه خدمت از سوی آنها هستیم.

وی با بیان اینکه جامعه خبری همواره در کنار مردم بوده و روایتگر زندگی و مسایل و مشکلات آحاد مردم هستند، اظهار کرد: سابقه روزنامه نگاری و مطبوعات در ایران به بیش از ۲ قرن می رسد و فعالیت‌های رسانه‌ای در دوره اخیر نیز با ظهور رسانه‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی گسترش بیشتری یافته است که نشان دهنده ارزش و جایگاه رسانه و خبر در زندگی بشری است.

خطیب جمعه تبریز، با شکوه‌ترین و بهترین دوران فعالیت رسانه‌ای در ایران را مربوط به سال‌های پس از انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: خبرنگار واقعی کسی است که در کنار نقدها و انتشار نقاط ضعف و غفلت مدیران در عرصه های گوناگون، نسبت به نشر و انعکاس پیشرفت ها و نقاط قوت نیز بی تفاوت نبوده و راوی واقعیات جامعه باشند.

آل‌هاشم، همچنین به مشکلات بحران آب در جهان و ایران اشاره و با بیان اینکه خشکسالی‌های اخیر نه مربوط به کشور ما که برای تعدادی از کشورهای اروپایی نیز بحران‌زا شده است، یادآور شد: تعدادی از محافل علمی غربی بحران آینده جهان را مربوط به کمبود آب اعلام کرده‌اند و امروز شاهدیم که یک چهارم اروپا دچار خشکسالی شده و حتی در تعدادی از روستاهای فرانسه منجر به درگیری نیز شده است البته باید بحران آب را جدی گرفت.

امام جمعه تبریز، قطعی‌های مکرر آب در مناطقی از کلانشهر تبریز را مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد: مردم در این رابطه مطالبه جدی دارند، چون برای آنها قابل قبول نیست برخی از مناطق شهر هیچ گونه قطعی آب نداشته باشد و در مقابل برخی مناطق نیز روزانه با قطعی‌های مکرر روبرو شوند.

وی در ادامه به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی نیز اشاره و اضافه کرد: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی افزون بر 40 انتخابات در ایران برگزار شده است که نشانه‌ای آشکار از مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام است.

آل‌هاشم، حضور نامزدهای مختلف از نهله‌ها و سلایق گوناگون فکری و سیاسی را لازمه برگزاری انتخابات باشکوه و حداکثری دانست و ادامه داد: باید زمینه‌های لازم و کافی برای کسانی که طبق قانون اساسی توانایی، کارآمدی و شرایط کافی برای جضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی را دارند، فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، همچنین توجه به بنیان خانواده و اصل ازدواج در بین خانواده‌ها را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه اثرات بی‌توجهی به این موضوع مهم و حیاتی آینده جامعه اسلامی را دچار مشکلات عدیده می‌کند، گفت: آثار و تبعات منفی کاهش ازدواج در جامعه بسیار زیاد و جبران ناپذیر است.

وی ادامه داد: اگر مساله ازدواج در جامعه به بوته فراموشی سپرده شده و به حاشیه رانده شود، مسایل زیربنایی و بنیان خانواده را تحت تاثیر قرار داده و زمینه های لازم برای امنیت خانواده ها از بین می‌رود.

انتهای پیام
captcha