جذب ۵۷ میلیارد تومان کمک‌های مردمی توسط مراکز نیکوکاری خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4162258
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

جذب ۵۷ میلیارد تومان کمک‌های مردمی توسط مراکز نیکوکاری خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از جذب ۵۷ میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان کمک‌های مردمی توسط مراکز نیکوکاری در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی، امروز ۲۲ مردادماه اظهار کرد: جذب کمک‌های مردمی در این مدت در مراکز نیکوکاری در مقایسه با مدت مشابه ۶۸ درصد رشد داشته و سهم مراکز نیکوکاری از مجموع کمک‌های مردمی استان ۴۹ درصد بوده است.

به گفته وی سال گذشته این مراکز ۹۲ میلیارد و ۳۹۲ میلیون تومان کمک‌های مردمی را جمع آوری کردند که به نسبت مشابه ۴۸ درصد رشد داشته و ۴۲ درصد از کل کمک‌های مردمی استان را شامل شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۵۳ مرکز نیکوکاری در استان افزود: از این تعداد ۹۶ مرکز شهری و ۵۷ مرکز روستایی می باشند که ۲۶ مرکز تخصصی و ۱۲۷ مرکز عمومی است.

عرب با اشاره به اينکه واگذاري امور به دست مردم و افزایش مشارکت‌های اجتماعی از اهداف فعاليت مراکز نيکوکاری است، ادامه داد: ۴۲ هزار و ۵۳۵ صندوق صدقات و ۱۶ هزار و ۲۹۲ پرونده مددجویی به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

وی با بیان اینکه اولین مرکز نیکوکاری در خراسان‌جنوبی از سال ۹۲ راه اندازی شده است تصریح کرد: مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند. در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری شده دراین مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری به نیازمندان اهدا می‌شود.

به گفته وی افزایش توازن اجتماعی و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازمندی‌های محرومان، توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، ارتقاء اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آنها و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازهای محرومان از دیگر اهداف و کارکردهای مراکز نیکوکاری در استان هستند.

انتهای پیام
captcha