ارسال بیش از 300 اثر به کنگره ملی شعر عاشورایی قروه
کد خبر: 4162273
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶

ارسال بیش از 300 اثر به کنگره ملی شعر عاشورایی قروه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه با اشاره به شرکت شعرای آیینی 26 استان کشور در شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی گفت: بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

علی مؤمنی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه

به گزارش ایکنا از کردستان، علی مؤمنی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه امروز، 22 مرداد در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: اختتامیه شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی 26 مردادماه با حضور برگزیدگان این دوره از کنگره در مجتمع فرهنگی - هنری فردوسی قروه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به شرکت شعرای آیینی 26 استان کشور در شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی افزود: بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه از آغاز داوری آثار ارسال خبر داد و بیان کرد: داوران شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی نتایج را باید تا 23 مردادماه به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند چراکه بنا داریم اشعار رسیده به دبیرخانه را در قالب کتاب و مجموعه فاخر چاپ کرده و در اختیار شعرا قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کنگره شعر عاشورایی قروه به عنوان یک رویداد ادبی و فرهنگی در کشور شناخته شده است، افزود: خوشبختانه پراکندگی آثار از ۲۷ استان کشور و مشارکت قابل توجه شاعران در این دوره از کنگره نمود عینی این حقیقت است.

مؤمنی با اشاره به برگزاری این کنگره در دو بخش اصلی و ویژه و به سه زبان فارسی، کُردی و ترکی اظهار کرد: موضوع بخش اصلی کنگره شعر عاشورایی و بخش ویژه در قالب ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای امنیت است.

وی به اهداف برگزاری این کنگره اشاره کرد و افزود: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین‌(ع)، ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی- عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم مذهبی و رصد فرهنگی عاشورا در سطوح مختلف را از اهداف برگزاری کنگره ملی شعر عاشورایی برشمرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه در پایان یادآور شد: سال گذشته 300 اثر فاخر از شعرای آیینی کشور به پانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی ارسال شد که آثار برگزیده در اختتامیه مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha