کمبود فضای آموزشی مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش اردبیل است
کد خبر: 4162618
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

کمبود فضای آموزشی مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش اردبیل است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: کسری مدارس و عدم ایجاد فضا‌های جدید آموزشی باعث شده است کمبود فضای آموزشی مهمترین چالش آموزش و پرورش استان اردبیل باشد.

کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از آموزش و پرورش اردبیل، کلام‌الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، ۲۳ مردادماه، با اعلام این خبر اظهار کرد: نقش پررنگ خبرنگاران در آگاه‌سازی و انتشار واقعیت‌های موجود جامعه نقشی بی‌بدیل و انکارناپذیر است.

وی اصل شفافیت را یکی از رویکرد‌های اساسی در نیل به اهداف سازمانی دانست و خاطرنشان کرد: رفع نواقص موجود در جامعه تنها از کانال خبرنگاران متعهد و دلسوز امکان‌پذیر است و با شفاف‌سازی می‌توان آسیب‌ها و کمبود‌ها را احصا و برای آن‌ها راهکاری جدی ارائه داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل میانگین سرانه فضای آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ۸ مترمربع برای هر دانش‌آموز اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این رقم در کشور ۵.۵ مترمربع و در استان اردبیل کمتر از ۴.۵ متر مربع است.

صفری افزایش جمعیت دانش‌آموزی و کمبود فضا‌های آموزشی در استان اردبیل را نگران‌کننده توصیف و تصریح کرد: در چند سال اخیر به رغم تلاش‌های خیرین مدرسه ساز مدارس جدید در سطح استان اردبیل برای تأمین نیازمندی‌های جامعه دانش‌آموزی ساخته و تحویل آموزش و پرورش نشده است.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی ما در بدنه آموزش و پرورش استان اردبیل نبود فضای کافی برای دانش‌آموزان است و پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌های آینده با تداوم این روند معضلات عمده آموزشی را شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل مطالبه اصلی مردم از مسئولان را ارتقای کیفیت آموزشی اعلام کرد و گفت: ما درصدد تجهیز و راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی برای هدایت جمعیت دانش‌آموزی روستایی هستیم تا بتوانیم با تجهیزات و امکانات جدید فضای مناسب آموزشی را برای این دانش‌آموزان مهیا کنیم.

صفری ساحت‌های مختلف سند تحول بنیادین را یادآور شد و بیان کرد: اصلی‌ترین بخش سند تحول بنیادین داشتن فضای تربیتی و پرورشی مجهز برای دانش‌آموزان است که اردبیل به رغم داشتن ۳۵ هکتار زمین در اردوگاه مقدس اردبیلی از این امکانات بی‌بهره است.

وی به وجود علمای فاخر استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: هر یک از این شخصیت‌های بزرگ ظرفیتی مهم و تأثیرگذار برای توسعه اردوگاه مقدس اردبیلی هستند که متأسفانه با اهمال‌کاری‌های گذشته هیچ تغییر ساختاری چشم‌گیر در این اردوگاه روی نداده است و یکی از فاخرترین انسان‌ها که یک کشور به آن می‌بالد، آیت‌الله سیدحسن عاملی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل رسانه‌ها را ظرفیت عظیم انعکاس مشکلات و مسائل پیرامون آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: بدون وجود رسانه‌ها و روحیه نقد خبرنگاران هیچ توسعه‌ای در حوزه تعلیم و تربیت اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام
captcha