اهتزاز 5 پرچم حرمین عتبات عالیات در برج میلاد
کد خبر: 4162644
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

اهتزاز 5 پرچم حرمین عتبات عالیات در برج میلاد

پنج پرچم حرمین عتبات عالیات امروز 24 مردادماه در گنبد مینای برج میلاد تهران به اهتزاز در آمد.

اهتزاز 5 پرچم حرمین عتبات عالیات در برج میلادبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اهتزاز پنج پرچم حرمین عتبات عالیات در برج میلاد تهران امروز 24 مردادماه با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ محمدامین توکلی‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر کشور عراق در ایران و خادمان عتبات عالیات برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پرچم‌های حرم‌های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، حضرت زینب(س)، امام کاظم(ع)، امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در گنبد مینای برج میلاد تهران به اهتزاز در آمد.

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم بیان کرد: امروز در مرتفع‌ترین مکان بلاد اهل‌بیت(ع)، پرچم اهل‌بیت(ع) به اهتزاز درآمد. خانواده شهدا پرچمدار هستند و آن‌ها پرچم اهل‌بیت(ع) را برافراشته نگه داشتند.

وی ادامه داد: عزاداری ما فقط برای سیدالشهدا(ع) نیست و این مراسم فقط شعائر، مناسک و اقامه عزا نیست و فقط اربعین علامت مؤمن نیست بلکه اراده الهی است که باید درک کنیم و با آن همراه شویم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: امیدواریم همه با هم زیر پرچم سیدالشهدا(ع) در اربعین حسینی علیه ظالمان و جهان‌خواران فریاد حسینی برآوریم و صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانیم.

اهتزاز 5 پرچم حرمین عتبات عالیات در برج میلاد

نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر کشور عراق در ایران نیز در این مراسم بیان کرد: همه در راهپیمایی اربعین شریک هستیم. به فضل الهی شاهد شرکت پرشور عزیزان و مشتاق اهل بیت(ع) در راهپیمایی اربعین در شهر‌های متعدد عراق و حضور پرشور مردم در کربلای معلی خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به گرم شدن هوا از همگان می‌خواهیم با حضور پرشور خود در راهپیمایی اربعین به هرچه بهتر برگزار شدن مراسم کمک کنند. از جمهوری اسلامی ایران نیز برای پشتیبانی و حمایت‌ها تشکر می‌کنیم. بین ملت ایران و عراق یک مرز مشترک وجود دارد که هر دو کشور در تلاش هستند تا به زائران خدمت رسانی کنند. آرزوی قلبی داریم این راهپیمایی با شکوه هرچه بهتر برگزار شود.

محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: امروز شاهد حضور خدام و نمایندگان حرم‌های اهل بیت در تهران بودیم و پرچم عتبات به آن انتقال داده شد تا در مرتفع‌ترین نقطه تهران برافراشته شود و همه به عنوان یک خانواده از نور این پرچم‌ها برخوردار شویم.

وی ادامه داد:‌ این پرچم‌ها به صورت دائم در مجموعه گنبد آسمان برج میلاد برافراشته خواهد بود.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره راهپیمایی جاماندگان حسینی نیز گفت: این مراسم در تهران قدمت پیدا کرده و با محور سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این سنت ایجاد شده و ادامه یافته است. ستاد این آیین نیز شکل گرفته که شعار آن «حیاتنا حسین(ع)» است تا ذیل این شعار پویش زندگی حسینی را در پایتخت با تمرکز بر مخاطب نوجوان و جوان برگزار کنیم. 

برای مشاهده گزارش تصویری مراسم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام
captcha