مانور اربعین حسینی در مهران برگزار می‌شود
کد خبر: 4162871
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

مانور اربعین حسینی در مهران برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از برگزاری مانور اربعین در مهران به‌منظور هماهنگی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان ایلام خبر داد.

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام به گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری ایلام، سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، امروز، ۲۵ مرداد در نشست هماهنگی و تقسیم وظایف مدیران حوزه عمرانی استانداری ایلام برای ایام اربعین حسینی، گفت: مانور اربعین با هدف هماهنگی و آمادگی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان، روز جمعه ۲۷ مردادماه، در شهر مهران و مرز مهران برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر تقسیم وظایف بین دفاتر حوزه عمرانی هم‌زمان با برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی، اظهار کرد: هریک از مدیران کل دفاتر حوزه عمرانی، تمهیدات لازم را با مشارکت همه کارکنان این دفاتر و شهرداری ایلام برای مدیریت امور محوله، با معاونت عمرانی استانداری در ستاد اربعین حسینی، به عمل‌ آورند.

 هژبری راهپیمایی بزرگ اربعین را یک گردهمایی و همایش بزرگ سیاسی، مذهبی و فرهنگی خواند و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال افراد بیشتری در این همایش شرکت کنند، بنابراین باید به‌‌‌ بهترین‌ نحو از زیرساخت‌هایی که به‌خوبی برای زائران پیش‌بینی شده است، استفاده شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با تأکید بر آسیب‌شناسی مشکلات سال گذشته و بهره‌گیری از تجربیات آن توسط مدیران و کارشناسان حوزه عمرانی و شهرداری ایلام، افزود: باید تلاش شود نسبت به رفع آسیب‌های احصا شده اقدام لازم انجام شود تا کارها و خدمات عمرانی به بهترین نحو ممکن صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه تقسیم وظایف، نقش اساسی در سهل و آسان شدن امور مربوطه دارد، گفت: دفتر امور فنی، دفتر امور شهری، دفتر امور روستایی و اداره‌کل مدیریت بحران، با مشارکت شهرداری ایلام نماینده یا نمایندگان مربوطه را برای حضور، نظارت و رسیدگی به امور محوله در ایام اربعین که از روز ۲۸ مردادماه آغاز می‌شود، معرفی کنند.

 هژبری بر تأمین و جذب تجهیزات از جمله آب‌سردکن، کانکس، سرویس‌های بهداشتی پرتابل و مکان‌یابی جهت نصب آب‌سردکن‌ها، انشعابات آب و نحوه نگهداری این تجهیزات، نحوه واگذاری پارکینگ‌های شماره ۱ و ۲ به فرد یا افراد مورد تأیید، آماده‌سازی و نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و خدماتی، تأمین امنیت به‌ویژه توجه به اطفای حریق و پیشگیری از سرقت خودروهای پارک‌شده در پارکینگ‌ها، نحوه استقرار نیروهای خدماتی شهرداری‌های استان‌های معین و نحوه جمع‌آوری تجهیزاتی که متعلق به بیت‌المال بوده و برای استفاده در اربعین بوده است، تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha