راه‌اندازی جنبش‌های فرهنگی و اجتماعی از تاکتیک‌های دشمن است
کد خبر: 4162875
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان:

راه‌اندازی جنبش‌های فرهنگی و اجتماعی از تاکتیک‌های دشمن است

رضا سلیمانی راه‌اندازی جنبش‌های فرهنگی و اجتماعی را یکی از تاکتیک‌های دشمن دانست و گفت: سیاه‌نمایی در جامعه ایران با استفاده از برخی فیلم‌های خاص و یا تمرکز بر اقشار آسیب‌پذیر، زنان، قومیت‌ها، تئاتر، سینما و موسیقی از شگردهای دشمن است.

رضا سلیمانی عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلیبه گزارش ایکنا، به نقل از ستاد رسانه‌ای طرح حامیم در همدان، رضا سلیمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان، 24 مردادماه در نشست دشمن‌شناسی و تحلیل تحولات منطقه با اشاره به مبانی قرآنی دشمن‌شناسی اظهار کرد: برخی در رصد رفتار دشمن و برخی نیز در مسئله دشمن‌شناسی دچار مشکل می‌شوند، این در حالی است که آیه ۱۲۰ سوره بقره به صراحت نسبت به دشمنی دشمنان هشدار داده است.

وی با بیان اینکه در آیه ۲۵۶ سوره بقره و آیه ۲۹ سوره فتح نیز به دشمن‌شناسی اشاره شده است، گفت: «رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» بدون «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ» معنی ندارد و تعداد لعن‌ها به دشمنان آل‌الله در زیارت عاشورا نیز به مراتب بیشتر از تعداد سلام‌ها و درودهاست.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به ضرورت عقلی دشمن‌شناسی، مصداق اصلی دشمن ایران اسلامی را آمریکا و به تعبیر امام راحل، شیطان بزرگ دانست و افزود: ذات و ماهیت نظام سیاسی ایالات متحده آمریکا سیطره‌طلب و سلطه‌طلب است و ذات لیبرال دموکراسی غربی همواره به سمت سلطه و تسلط بر کشورهاست.

وی با بیان اینکه با توجه به دشمنی همیشگی آمریکا با ایران قطعا هزینه مقاومت به مراتب کمتر از سازش است، گفت: ریشه دشمنی ایران و آمریکا به مسئله کودتای ۲۸ مرداد برمی‌گردد یعنی آنجا که آمریکایی‌ها پاسخ اعتماد دکتر مصدق و حکومت ملی را به خاطر منافع خود با سرنگونی او با کودتا دادند‌.

سلیمانی با اشاره به اینکه اولین قطعنامه شدیداللحن علیه انقلاب اسلامی توسط سنای آمریکا در ۲۷ اردیبهشت ۵۸ صادر شد، بیان کرد: این در حالی است که سفارت آمریکا در آن زمان برقرار بود. علت اصلی دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ماهیت استقلال‌طلبی و ضد سلطه بودن انقلاب اسلامی است، آمریکایی‌ها اگر مطمئن بودند که انقلاب با منافع سلطه‌گرایانه آنها کاری ندارد با ایران مشکل نداشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به «نه» بزرگ ایران اسلامی به سلطه آمریکا تأکید کرد: هیچ حکومت دینی و غیردینی در دنیا جرئت مقابله با آمریکا را نداشته و تنها ایران اسلامی با قدرت مقابل این کشور ایستاده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مسائل اصلی آمریکا با ایران بر سر مسئله هسته‌ای است، گفت: اختلاف آنها با ما بر سر ساخت یا عدم ساخت بمب اتمی نیست چون آمریکا می‌داند ایران اگر می‌خواست توانایی ساخت بمب اتمی را دارد، اما فتوای تاریخی رهبری بر حرام بودن بمب اتم مانع از این قضیه است.

سلیمانی مشکل آمریکا با ایران را برخورداری از دانش و فناوری هسته‌ای دانست و ادامه داد: با توجه به بحران انرژی در آینده نظام بین‌الملل این دانش برای دارنده آن کشور راهگشاست؛ در حال حاضر ایران جزء ۱۳ کشور دارنده چرخه سوخت هسته‌ای آن هم با وجود شدیدترین تحریم‌هاست.

وی با بیان اینکه دشمن با تحقق برجام(1) می‌خواست تغییر رفتار هسته‌ای ایران را به نتیجه برساند، تصریح کرد: در برجام(۲) نیز قرار بود حمایت ایران از مقاومت، حماس و حزب‌الله برای همیشه کنار گذاشته شود و در مرحله بعدی خلع سلاح موشکی شویم که البته رهبری به مذاکره‌کنندگان فرمودند به هیچ عنوان وارد مسئله غیرهسته‌ای نشوید.

سلیمانی ابر راهبرد ایالات متحده آمریکا در قبال جمهوری اسلامی را تغییر نظام در ایران دانست و گفت: اگر در برخی مواقع مسائل مقطعی مانند مذاکره از سوی دشمن مطرح می‌شود به خاطر قدرت ایران و کسب موفقیت در عرصه منطقه و بین‌الملل است وگرنه مسئله تغییر نظام هدف غایی آمریکاست.

وی در ادامه با اشاره به راهبرد تجزیه از طریق ناامن‌سازی داخلی از سال ۵۷ تا ۶۰ توسط دشمن بیان کرد: راهبرد دیگر دشمن نفوذ در میان جریان ملی، مذهبی‌ها(دولت موقت) با هدف مهار و تعدیل جریان انقلابی بود که البته سیاست جریان نفوذ به شکل دیگری از سوی دشمن در برهه‌های مختلف در حال اعمال است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به راهبرد عملیات نظامی محدود دشمن در عملیات طبس در تاریخ ۵ اردیبهشت ۵۹ در پاسخ به حیثیت از دست رفته آنها در تسخیر لانه جاسوسی گفت: تلاش برای تغییر نظام انقلابی از طریق تکرار تجزیه کودتا از دیگر راهبردهای دشمن بود.

وی با اشاره به راهبرد آمریکا در حمایت از صدام برای حمله به ایران افزود: در اواخر جنگ خود آمریکایی‌ها از طریق جنگ نفتکش‌ها و با سرنگونی هواپیمایی مسافربری ورود مستقیم علیه ایران داشتند. دشمنی آمریکا با ایران تمامی ندارد و از هیچ کاری در این زمینه کوتاهی نکرده و نمی‌کند، نمونه آن تحریم‌های سخت اقتصادی علیه ایران توسط آمریکاست.

سلیمانی در ادامه با گریزی به شیوه‌های غرب و بالاخص آمریکا در پیگیری راهبرد براندازی نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: براندازی سخت‌افزارانه و حمله نظامی یکی از ایده‌های نومحافظه‌کاران رادیکال مانند ریچارد پرل، پاتریک کلاسون و مایکل روبین بود که معتقد بودند بعد از تغییر رژیم در افغانستان و عراق نوبت ایران است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان براندازی نرم‌افزارانه و غیر خشونت‌آمیز و با هدف تغییر از درون را دیگر راهبرد آمریکا دانست و اظهار کرد: موافقان این نظریه معتقد بودند هرگونه عملیات نظامی نفرت در بین ایرانیان از آمریکا و دولت آن را برای سالیان دراز ریشه‌دار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه موافقان این تز عنوان می‌کنند با حمله نظامی نمی‌توان پروژه نفوذ را پیش برد، گفت: بهترین راه تقابل با ایران تعامل با آن و اعمال فشار نرم از طریق دانشجویان و فعالان سیاسی به حاکمیت است.

سلیمانی راه‌اندازی جنبش‌های فرهنگی، اجتماعی را یکی از تاکتیک‌های دشمن دانست و اظهار کرد: سیاه‌نمایی در جامعه ایران با استفاده از برخی فیلم‌های خاص و یا تمرکز بر اقشار آسیب‌پذیر، زنان، قومیت‌ها، تئاتر، سینما و موسیقی از شگردهای دشمن است.

وی پیگیری کمک به پروژه لیبرالیسم و دموکراسی در ایران، تصویب کمک مالی به برخی نهادها و ان‌جی‌اوهای اپوزسیون را از دیگر تاکتیک‌های دشمن برشمرد و حمایت از پروژه اعتراضات مسالمت‌آمیز با انقلاب‌های رنگین و نافرمانی مدنی و اعتراضات خیابانی آرام اما طولانی‌مدت را از دیگر موارد عنوان کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه برخی از فعالان سیاسی آمریکا نیز درصدد تغییر رفتار ایران هستند تا تغییر رژیم چراکه معتقدند تغییر رژیم دیگر میسر نیست، گفت: البته کلیت سیاست آمریکا و هدف بلندمدت آنها بر تغییر رژیم در ایران است، بنابراین آنها دیپلماسی و تغییر حکومت را با هم دنبال می‌کنند تا گام به گام انقلاب از اهداف اصلی خود دور شود‌.

وی در پایان هدف اصلی دشمن را جنگ ترکیبی دانست و با اشاره به تحریک شکاف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در داخل، برجسته‌سازی آن با رسانه‌ها، اعمال تحریم از خارج و ایجاد آشوب در داخل بیان کرد: جنگ ترکیبی در مجموع نبردهای متعارف، نامتعارف، سایبری، روانی و اطلاعاتی را در خود جای می‌دهد. 

انتهای پیام
captcha