صحنه‌های شورانگیز کربلا هر انسان آزاده‌ای را متحول می‌کند
کد خبر: 4163148
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

صحنه‌های شورانگیز کربلا هر انسان آزاده‌ای را متحول می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه با شنیدن وقایع و صحنه‌های شورانگیز کربلا هر انسان آزاده‌ای متحول می‌شود، گفت: این صحنه‌های شورانگیز با زبان نغز و هنر خوش قریحه شاعران بسیار زیبا وصف خواهد شد.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 26 مرداد در مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره کنگره ملی شعر عاشورایی با تقدیر از اشعار قرائت شده شرکت‌کنندگان در این کنگره گفت: اگرچه بنده اهل فن نیستم اما هرآنچه از این اشعار برآمد سرشار از زیبایی و بسیار وزین بود و باید به خاطر این ذوق و قریحه شاعرانه به آنان تبریک گفت.

وی افزود: حضرت علی‌اصغر سند مظلومیت امام حسین(ع) است و شاعر خوش ذوق نیشابوری امروز در این کنگره این مظلومیت را با اشعار زیبا و فاخر خود با زبان هنر وصف کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه با شنیدن وقایع و صحنه‌های شورانگیز کربلا هر انسان آزاده‌ای متحول می‌شود، بیان کرد: این صحنه‌های شورانگیز با زبان نغز و هنر خوش قریحه شاعران بسیار زیبا وصف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شعر عاشورایی باید با لطافت به حماسه، اهداف و اصل واقعه عاشورا پرداخته شود، اظهار کرد: اهمیت و ارزش شعر عاشورایی در این است که شاعران توانمند با زبان زیبای هنر، مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش را فریاد بزنند.

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در ادامه این مراسم گفت: در این دوره از کنگره ملی شعر عاشورایی ۳23 اثر از شاعران ۵۷ شهر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه شعرای آیینی کشور در دو بخش ویژه و اصلی آثار خود را ارسال کرده‌اند، افزود: هنرمندان کشوری به سه زبان کُردی، تُرکی و فارسی آثار خود را به دبیرخانه شانزدهمین دوره کنگره ملی شعر عاشورایی ارسال کردند.

مدیرکل ارشاد کردستان با اشاره به اینکه داوران شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه علی احسان فریدونی، عبدالجبار کاکایی، محی‌الدین آیینی بودند، بیان کرد: رشد 10 درصدی آثار رسیده و پراکندگی آثار از ۲۷ استان کشور نشان از مشارکت قابل توجه شاعران در این دوره از کنگره دارد.

یادآور می‌شود؛ در پایان با حضور استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در کردستان برگزیدگان شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه معرفی و تجلیل شدند و آقایان احمد میرکی، حاتم رستمی دو نفر از پیرغلامان قروه تقدیر به عمل آمد.

برگزیده سوم شعر عاشورایی فاطمه احمدی از استان لرستان
برگزیده دوم شعر عاشورایی علیرضا اتلاقی 
برگزیده اول شعر عاشورایی خدا بخش صفا دل از شهر نیشابور
برگزیده سوم بخش شعر ایثار و شهادت سایه رحیمیان از استان  قم
برگزیده دوم بخش شعر ایثار و شهادت سمیرا یکه تاز از شهر ساوه 
برگزیده اول شعر ایثار و شهادت بهرام نوری از شهر کرج

انتهای پیام
captcha