عبرت‌های کودتای ۲۸ مرداد نباید فراموش شود
کد خبر: 4163271
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
امام جمعه موقت تبریز:

عبرت‌های کودتای ۲۸ مرداد نباید فراموش شود

امام جمعه موقت تبریز، به کودتای ننگین ۲۸ مرداد و نادیده گرفتن ظرفیت مردم در این روز اشاره کرد و گفت: این روز یکی دیگر از جنایت‌های آمریکا و استکبار علیه مردم ایران بود و عبرت‌های ۲۸ مرداد نباید فراموش شود و مواظب فاصله گرفتن دولتمردان از روحانیت باشیم چون تاریخ احتمال تکرارها را دارد.

حجت الاسلام روشن تن، امام جمعه موقت تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام اسماعیل روشن تن، امام جمعه موقت تبریز، امروز، 27 مردادماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، به کودتای ننگین ۲۸ مرداد سال 1332 و نادیده گرفتن ظرفیت مردم در این روز اشاره کرد و گفت: این روز یکی دیگر از جنایت‌های آمریکا و استکبار علیه مردم ایران بود و عبرت‌های ۲۸ مرداد نباید فراموش شود و مواظب فاصله گرفتن دولتمردان از روحانیت باشیم چون تاریخ احتمال تکرارها را دارد.

وی با بیان اینکه مواظب نفوذ سلطه آمریکا باشیم، تصریح کرد: دشمنان قسم خورده این ملت در هر لحظه در آرزوی بازگشت به این دیار کهن و میهن اسلامی هستند.

روشن‌تن، نسبت به توطئه‌های آمریکا و انگلیس علیه ملت ایران هشدار داد و گفت: مسؤلان همواره باید مراقب توطئه‌ها و دسیسه‌های شیطانی آمریکا و انگلیس باشند، زیرا همواره این کشور‌ها در حال توطئه علیه ملت ایران بوده و هستند.

خطیب جمعه تبریز، حمله تروریستی کور به سومین حرم مطهر اهل بیت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از خادمان و زائران این حرم مطهر شد، بار دیگر قلوب ملت ایران را اندوهگین و داغدار کرد.

وی با بیان اینکه دشمن امنیت ملی را هدف گرفته است، گفت: مواظب باشیم دشمن به‌دنبال راه‌انداختن اختلافات مذهبی و ناامن کردن کشور به شیوه‌های مختلف است و دشمن درصدد است بین مردم و مهاجران اختلاف ایجاد کند.

روشن‌تن به روز اول ماه صفر ورود کاروان اسرا به شهر شام و خطبه حضرت زینب(س) و رسوا شدن یزید و خاندان اموی اشاره کرد و افزود: امروز هم ندای حضرت زینب کبری(س) بعد از گذشت سالیان سال بین اقشار مختلف و آزادگان عالم همچنان به گوش می‌رسد و به یزیدمسلکان و استکبار اعلام می‌کنیم استکبار هر چه در توان دارید و می‌توانید انجام دهید به خدا قسم نام امام و انقلاب اسلامی هیچ وقت از حافظه تاریخ محو نخواهد شد.

امام جمعه موقت تبریز اظهار کرد: حماسه شام، حماسه پیروزی و جنگ روایت‌هاست و حماسه پیروزی حق بر باطل است و حماسه امید و رمز شکست‌ناپذیری جبهه اهل بیت و مکتب سیدالشهداست.

انتهای پیام
captcha