از اطمینان خاطر در خصوص سرکوب بقایای داعش تا تأکید بر راهپیمایی شبانه
کد خبر: 4163404
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
تازه‌ترین اخبار اربعین؛

از اطمینان خاطر در خصوص سرکوب بقایای داعش تا تأکید بر راهپیمایی شبانه

پیش‌بینی حضور بیش از پنج میلیون زائر خارجی، اطمینان خاطر نهادهای امنیتی در خصوص تأمین امنیت مسیرهای تردد زائران اربعین و انتقال زمان‌های خدمات‌رسانی موکب‌ها به زائران از روز به شب از جمله تازه‌ترین اخبار مربوط اربعین است.

به گزارش ایکنا، طرح ویژه دولت عراق برای خدمات‌رسانی به زائران از داخل و خارج این کشور از امروز شنبه به‌طور رسمی اجرایی شده است.

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق دیروز جمعه اعلام کرد که چشم‌اندازی جامع برای طرح ویژه اربعین امسال وضع شده است.

زائران خارجی از 5 میلیون نفر فراتر می‌روند

وی با پیش‌بینی حضور بیش از پنج میلوین زائر خارجی در عراق برای مراسم اربعین گفت: امسال حضور زائران نسبت به سال‌های قبل هم بیش‌تر خواهد بود.

الخفاجی تأکید کرد: نیروهای امنیتی در مدت اخیر تلاش‌های اطلاعاتی  و عملیات‌های منحصر به فردی را علیه بقایای گروهک تروریستی داعش در چندین استان انجام داده‌اند.

ضربات محکمی به بقایای داعش وارد کردیم

الخفاجی با اشاره به مجاهدت‌های بسیار نیروهای امنیتی در تقویت امنیت و ثبات و به منظور ناکام گذاشتن هر گونه تلاشی برای برهم زدن ثبات عراق در ایام اربعین گفت:  برای مثال در استان کرکوک طی حملات هوایی چندین سرکرده مهم صف اول داعش به هلاکت رسیدند.

این فرمانده امنیتی عراق ضمن تأکید بر اینکه عناصر داعش در مدت اخیر ضربه‌های شدیدی از نیروهای امنیتی متحمل شده‌اند، گفت: تشکیلات امنیتی عراق به منظور تحکیم امنیت در مسیرهای اصلی راهپیمایی اربعین و همچنین مسیرهای عبور و مرور خودروهای زائران و همچنین ساماندهی تردد زائران همه توان خود را به کار گرفته است.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق پنجشنبه گذشته تأکید کرده بود که طرح ویژه امنیتی و خدمات‌رسانی به زائران اربعین از امروز شنبه آغاز می‌شود و با طرح سال‌های پیش متفاوت خواهد بود.

نیروهای وزارتخانه‌های دفاع و کشور، سازمان الحشد الشعبی، سازمان امنیت ملی، سازمان اطلاعات و سایر نهادهای امنیتی در عراق در امر تأمین امنیت مراسم اربعین مشارکت دارند.

از سوی دیگر اداره کل دفاع مدنی عراق هم جزئیات برنامه خود را برای مراسم اربعین اعلام کرد.

جودت عبدالرحمن داود، رئیس بخش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره دفاع مدنی عراق گفت: طرح این اداره از پنج محور تشکیل شده است؛ محور نخست ارائه توصیه‌ها به زائران و توزیع پوستر بین زائران و صاحبان موکب‌ها و برپایی سمینارهای کوچکی برای صاحبان موکب‌ها به منظور آگاهی‌بخش به آنها در خصوص الزامات دفاع مدنی و اهمیت اقدامات پیشگیرانه مربوط به سلامت جان زائران است.

از اطمینان خاطر در خصوص سرکوب بقایای داعش تا تأکید بر راهپیمایی شبانه

در محور دوم این طرح با توجه به اینکه هتل‌ها، مراکز تجاری و فروشگاه‌ها در استان‌های کربلای معلی، نجف اشرف و شهر کاظمین مورد تردد بسیاری از زائران است نیروهای دفاع مدنی با سرکشی از آنجا نسبت به رعایت نکات ایمنی به منظور حفظ جان زائران اطمینان خاطر پیدا می‌کنند.

در محور سوم اداره دفاع مدنی اقدام به استقرار خودروهای آتش‌نشانی در تقاطع‌ها، میادین عمومی و جاده‌هایی کرده است که زائرین برای ارائه هر گونه خدماتی در آنجا تردد می‌کنند، علاوه بر اینکه یک ستاد سیار دفاع مدنی در استانداری کربلا دایر شده است که سرلشکر محسن کاظم علک به همراه افسران ارشد ستاد فرماندهی کل دفاع مدنی برای نظارت میدانی بر طرح اداره پدافند غیرنظامی به مناسبت ایام اربعین حضور خواهند داشت.

از اطمینان خاطر در خصوص سرکوب بقایای داعش تا تأکید بر راهپیمایی شبانه

در محور چهارم هفته گذشته مسئولین اداره دفاع مدنی از سوی استانداری کربلا دعوت شدند تا در خصوص آمادگی این اداره و مسئولیت آن در بازدید از هتل‌ها، بازارهای تجاری و مجامع برای اطمینان خاطر از رعایت نکات ایمنی اطلاع کسب شود.

محور پنجم پشتیبانی در تبادل نیروهای دفاع مدنی بین استان‌های مشمول طرح اربعین است تا در صورت نیاز در استان مد نظر مستقر شده یا در مواقع اضطراری به آنجا اعزام شوند.

خبرگزاری نون عراق نیز گزارش داد: با توجه به گرمای شدید هوا در عراق اکثر موکب‌ها خدمات‌رسانی خود به زائران پیاده حرم ابا عبدالله الحسین را از روز به شب منتقل کرده‌اند، به نحوی که از زمان غروب آفتاب تا حدود ساعت 9 صبح فردای آن روز موکب‌ها با غذا و نوشیدنی و دیگر خدمات از زائران پذیرایی می‌کنند و در خارج از این ساعات زائران به حسینیه‌هایی برای استراحت منتقل می‌شوند تا شدت گرما هوا در طول روز موجب گرمازدگی آنها نشود.

از اطمینان خاطر در خصوص سرکوب بقایای داعش تا تأکید بر راهپیمایی شبانه

انتهای پیام
captcha