مسئولان در مساجد با مردم تبادل‌نظر کنند
کد خبر: 4163904
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
آیت‌الله نوری همدانی:

مسئولان در مساجد با مردم تبادل‌نظر کنند

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مسئولان از پشت میز برای مردم تصمیم‌گیری نکنند، گفت: همه با هم برادر و مساوی هستیم؛ تصمیم‌گیری باید در یک صف واحد، در مسجد و در حضور مردم باشد.

آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیانبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از  روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین،  آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از فعالان و خادمان مساجد کشور که 29 مردادماه برگزار شد، با اشاره به اینکه همه وظیفه داریم در نماز‌های جماعت مساجد شرکت کنیم و حضور داشته باشیم، اظهار کرد: همه نمایندگان مجلس، وزیران و کسانی که سمت دارند، باید در مساجد باشند؛ همگان هم امام و هم مأموم باید در برنامه‌های مختلف مسجد حضور فعال داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فقط به حضور چندین نفر در مسجد قانع نشویم، بیان کرد: همه با هم برادر و مساوی هستیم، مسئولان از پشت میز برای مردم تصمیم‌گیری نکنند؛ تصمیم‌گیری باید در یک صف واحد، در مسجد و در حضور مردم باشد. همه مردم باید نظر بدهند و در امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نظر‌ات برتر و جامع را بپذیریم.

این مرجع تقلید جایگاه فرهنگی مسجد را مورد توجه قرار داد و گفت: اجتماعات دینی و اجتماعی باید در مسجد صورت بگیرد که رئیس و مرئوس و وزیر در این اجتماعات مردمی حضور داشته باشند. حضرت امام(ره) وقتی برای رفتن به جبهه امر می‌کرد، مردم پیش از رفتن به جبهه در مسجد حضور پیدا می‌کردند.

نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان گفت: برای بنده نامه‌هایی می‌آید که در تهران تعداد مساجدی که نماز صبح ندارد، خیلی زیاد است، درب ۵۰ تا ۶۰ درصد مساجد هنگام نماز صبح قفل است، در‌های مساجد باید همیشه به روی مردم باز باشد و نماز بخوانند، نماز امر کوچکی نیست.

انتهای پیام
captcha