مباحث دشمن‌شناسی در مسجد مطرح شود
کد خبر: 4163960
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

مباحث دشمن‌شناسی در مسجد مطرح شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: مسجد خانه بصیرت‌افزایی مردم بوده و باید دشمن شناسی در این مکان مطرح شود.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی امروز ۳۰ مرداد در آیین تجلیل از فعالان مسجد به مناسبت بزرگداشت روز مسجد در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد اظهارکرد: مسجد خانه خدا و مکانی امن برای همه مومنان و مردم بوده و هرکسی بدون رعایت آداب لازم حق ورود به آن را ندارد.

وی با بیان اینکه مسجد محل عبادت و بندگی، دیدار مومنان و رفت و آمد است، گفت: مسجد وابسته و در مالکیت هیچ شخصی نیست،حتی فردی که زمین آن را اهدا می‌کند یا عملیات ساخت آن را برعهده می‌گیرد پس از اتمام کار دیگر آن محل برای آن شخص نیست بلکه خانه خدا و برای همگان است.

وی با اشاره به اینکه افراد برای معرفی کالاهای خود از ظرفیت صداو سیما و فضای مجازی استفاده می‌کنند،افزود: مسجد هم محل تبلیغ دین خدا به وسیله امام جماعت بوده و احکام دین و آداب عبادت برای مردم تبیین می‌شود.

وی با بیان اینکه مسجد خانه بصیرت افزایی مردم بوده و باید دشمن شناسی در این مکان مطرح شود، یادآورشد: محراب نماز در مسجد که امام جماعت برای اقامه نماز در آن محل می‌ایستد، از کلمه حرب به معنای جنگ آمده که محل جنگ با نفس و شیاطین است.

وی با اشاره به اینکه در مسجد کسی جایی خاص را برای خود مشخص نمی‌کند و همگان با هم برابر هستند،کسی حق ندارد بگوید جای فلان مسئول است، افزود: مسجد محل حضور همه اقوام با هر افکاری بوده که خدا را قبول دارند، این مکان محل وحدت و همدلی است.

وی با تاکید بر اینکه مساجد با محوریت امام جماعت کارکرد مطلوبی خواهند داشت، یادآورشد: پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های مساجد از بازوان قوی و قدرتمند مسجد در اجرای امور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به پراکندگی مساجد در قلب محلات شهری و روستایی، تصریح کرد: از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد طی یک سال گذشته یک هزار و ۵۸۰ حکم هیات امنا زده شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: باید مدیریت جامعه، جهت گیری بر علیه دشمنان از سوی مسجد انجام شود.

حاتمی، معاون هماهنگ کننده سپاه جوادالائمه خراسان‌شمالی در این آیین اظهارکرد: ۲۰۰ محله استان در قالب طرح محله‌های اسلامی با محوریت مساجد و امام جماعت همان منطقه مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات و آسیب‌های مردم محلات با بهره گیری از ظرفیت پایگاه‌های بسیج و امام جماعت مرتفع می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم همگرایی و همدلی و همفکری در محلات و مساجد استان برای اجرای این طرح، افزود: در دوران کرونا نیز طرح شهید قاسم سلیمانی در محلات شهری و روستایی با همراهی همگان و هم افزایی سبب کنترل کرونا شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در شاخص‌های مختلف همانند مدیریت کنترل اغتشاشات، راهیان نور و محرومیت زدایی و عقیدتی سپاه برتر کشوری شناخته شده است.

انتهای پیام
captcha