گرامیداشت روز شهادت حضرت رقیه(س) در روستای گورک دژگاه + عکس
کد خبر: 4164005
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

گرامیداشت روز شهادت حضرت رقیه(س) در روستای گورک دژگاه + عکس

به‌مناسبت فرارسیدن پنجمین روز ماه صفر مصادف با روز شهادت حضرت رقیه(س) دختر سه‌ساله امام حسین(ع) است و هرساله خیل عظیم عاشقان حسینی سفره حضرت رقیه(س) پهن می‌کنند و این بار خانه قرآن موعود(عج) روستای گورک دژگاه میزبان این کار بودند.

سفره حضرت رقیه(س) ویژه کودکان خانه قرآن موعود(عج) به‌مناسبت روز جهانی مسجد

به گزارش ایکنا از بوشهر، طی مراسمی، ۳۰ مردادماه، به‌مناسبت روز جهانی مساجد و فرارسیدن پنجمین روز ماه صفر مصادف با روز شهادت حضرت رقیه(س) دختر سه‌ساله امام حسین(ع) است و هرساله خیل عظیم عاشقان حسینی سفره حضرت رقیه(س) پهن می‌کنند و این بار نوگلان قرآنی خانه قرآن موعود(عج) با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حضرت معصومه(س) روستای گورک دژگاه شهرستان تنگستان میزبان این کار بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ عباس فریدونی، امام جمعه بندر دلوار، در این برنامه ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد و تشویق بچه‌ها به مسجد، بیان کرد: هدف از نام‌گذاری این‌روز به‌نام روز جهانی مسجد، ارائه الگوی مناسب برای بزرگداشت روز مسجد، تبیین مطالبات و نیازهای مسجد، مرور وضعیت گذشته و حال مساجد، بررسی نقش مساجد در تعامل بین دین و دولت و نیز معرفی و قدردانی از ائمه جماعات موفق است.

وی ادامه داد: همچنین در این روز، تبیین قداست و عظمت مسجد، تکریم نیروهای فعال در مساجد، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد، تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی مساجد و ایجاد هماهنگی بین متولیان دینی مکان های شریف نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام فریدونی افزود: در فرهنگ اسلامی، احترام زیادی برای مسجد بیان شده و همگان را به تکریم و بزرگداشت این مکان و پاکیزه نگه داشتن آن توصیه کرده‌اند. و روایتی از پیامبر اسلام(ص) بیان کردند که حضرت فرمودند «خداوند تبارک و تعالی فرموده است: مساجد خانه‌های من در زمین به شمار می‌آیند؛ آن‌ها برای اهل آسمان می‌درخشند، همان‌طور که ستارگان برای اهل زمین درخشش دارند.»

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان تنگستان اظهار کرد: نحوه بزرگداشت مساجد و چگونگی بزرگداشت و احترام به مساجد، مسأله‌ای است که در روایات گوناگونی به آن برمی‌خوریم. در گزیده‌ای از این آموزه‌های آسمانی درباره تعظیم مساجد، کارهای نظیر خوشبو کردن مساجد؛ پوشیدن لباس‌های نیکو برای حضور در مسجد؛ خواندن دو رکعت نماز تحیت در ابتدای ورود به مسجد؛ باقی ماندن در مسجد پس از شنیدن صدای اذان؛ رعایت بهداشت مسجد؛ توجه به روشنایی مساجد و هر کاری که باعث رونق و آبادانی مسجد می‌گردد، پیشنهاد شده است.

یادآور می‌شود، به 10 نفر از کسانی که به سئوالات مسابقه شفاهی درباره روز جهانی مسجدپاسخ صحیح را بیان کردند جوایزی با حضور امام جمعه بندر دلوار اهداء شد.

زینب محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha