5 موکب الیگودرز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین برپا می‏‌شود
کد خبر: 4164121
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵

5 موکب الیگودرز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین برپا می‏‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز با اشاره به اینکه اربعین سال گذشته 500 هزار زائر میهمان مواکب الیگودرز بودند، گفت: امسال همزمان با ایام اربعین دو‌ موکب مردمی حضرت ابوالفضل(ع) و موکب مردمی بنی‌الزهرا(س) در شهر الیگودرز و سه موکب الیگودرز نیز در عراق برپا خواهند شد.

شورای فرهنگ عمومی الیگودرزبه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز، حجت‌الاسلام مهدی سرلک، امام جمعه الیگودرز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان الیگودرز که دوشنبه، 30 مردادماه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه سالانه بیش از 20 میلیون نفر در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی حضور دارند، گفت: علاوه بر اینکه این اجتماع بزرگ‌ترین تجمع جهان اسلام است، یک معجزه الهی است که در یک شهر با کمترین امکانات این جمعیت بدون کوچک‌ترین مشکل حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: هر چند دشمنان تلاش کردند این اجتماع عظیم دیده نشود، اما موفق نشدند این حضور را کم‌رنگ کنند و ما شاهدیم هر ساله نیز بر عظمت آن افزوده می‌شود و اکنون این راهپیمایی نهادینه شده است. این راه نورانی به برکت خون شهدا برای ما باز شده و لازم است به بُعد فرهنگی این مراسم معنوی توجه بیشتری شود.

ابوذر پیرحیاتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز نیز از آمادگی هنرمندان این شهرستان برای تولید آثار و محتوی مناسب با محوریت اربعین حسینی خبر داد و گفت: سال گذشته 500 هزار زائر میهمان مواکب الیگودرز بودند.

وی با اشاره به اینکه امسال دو‌ موکب مردمی حضرت ابوالفضل(ع) و موکب مردمی بنی‌الزهرا(س) در شهر الیگودرز برپا شده است و سه موکب از الیگودرز  نیز در کشور عراق برپا خواهند شد، از برگزاری برنامه‌های فرهنگی با موضوع اربعین حسینی و اجتماع و پیاده‌روی جاماندگان اربعین در روز 15 شهریورماه سال جاری خبر داد.

غلامرضا لونی، معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری الیگودرز نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال قبل زائران بیشتری از استان‌های شرقی از مسیر این شهرستان برای پیاده‌روی اربعین حسینی استفاده کنند، لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان آمادگی لازم را برای خدمات‌رسانی و پذیرایی از زائران را در کنار مواکب شهرستان داشته باشند.

وی تأکید کرد: ایمن‌سازی جاده‌ها و آمادگی پارک‌های سطح شهر برای تردد و اسکان زائران نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha