تقویت فرهنگ یک ضرورت در متون حکمرانی است
کد خبر: 4164529
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

تقویت فرهنگ یک ضرورت در متون حکمرانی است

رئیس جهاد دانشگاهی در گردهمایی سراسری معاونان فرهنگی، گفت: تقویت فرهنگ به عنوان یک ضرورت در متون حکمرانی باید اولویت‌ نهادهای انقلابی و فرهنگی چون جهاددانشگاهی باشد.

دکتر مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی

به گزارش ایکنا از قزوین، دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی، روز چهارشنبه یکم شهریور در هشتادونهمین گردهمایی سراسری معاونان فرهنگی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی و رؤسای مراکز و سازمان‌های تخصصی معاونت فرهنگی این نهاد (یادواره جهادگر شهید امیر مهرداد) که به میزبانی واحد قزوین برگزار شد، گفت: تقویت فرهنگ به عنوان یک ضرورت در متون حکمرانی باید اولویت‌ نهادهای انقلابی و فرهنگی چون جهاددانشگاهی باشد.

وی با اشاره به شعار چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی بیان کرد: الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان شعار این نهاد است و در تلاش هستیم تا این شعار با کمک جهادگران با جدیت هرچه بیشتر محقق شود. 

این مسئول در ادامه به استان قزوین که مهد علم و فرهنگ و هنر کشور است، اشاره کرد و افزود: قزوین یکی‌ از استان‌های شهیدپرور است که شهدای نامداری چون شهید رجایی، شهید بابایی و آزادگانی چون مرحوم ابوترابی در خود پرورش داده، از همین روی با سبقه‌ای که دارد می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی در کشور پیشرو باشد. 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم سعید کاظمی آشتیانی، جهادگری که دستاوردهای امروز پژوهشگاه رویان را پایه گذاری کرد گفت: نخبه‌پروری از دیگر سیاست‌های جهاددانشگاهی است که با همت و جدیت به دنبال آن هستیم. جهاددانشگاهی باید تلاش کند؛ با بهره‌گیری از یک برنامه تحول رویکردی مناسب و یکپارچه نقش و جایگاه خویش را مورد بازبینی قرار داده و به وضعیت مطلوب‌تری برسد همچنین لازم است برنامه ویژه‌ای در راستای اجرای مأموریت‌های فرهنگی مندرج در نقشه جامع علمی کشور و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشد. 

مسلمی نائینی خطاب به مدیران و معاونان فرهنگی این نهاد عنوان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از ستون‌های نظام علمی، فناوری، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی کشور اگر بخواهد در گام دوم انقلاب اسلامی و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری که در طول دهه‌های گذشته داشته موفق عمل کند، بایستی با تغییر شرایط و الزامات علمی و فناوری دنیا و کشورمان همراه شود.

رئیس جهاددانشگاهی در پایان با بیان جهاددانشگاهی متولد ستاد انقلاب فرهنگی است، گفت: این نهاد اکنون نیز باتوجه به ظرفیت‌ها و برنامه‌های گوناگون فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و فناورانه به عنوان بازوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خدمت کشورمان است و امیدواریم با همت هرچه بیشتر جهادگران این نهاد، در دهه‌های آتی نیز سرآمد کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha