اربعین تکمیل حماسه عاشوراست
کد خبر: 4164853
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
امام جمعه تبریز:

اربعین تکمیل حماسه عاشوراست

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، با بیان اینکه ابعاد راهبردی اربعین، در واقع تکمیل حماسه عاشوراست و در راستای تامین بقای ابدی اسلام است، گفت: راهبرد یعنی یک‌طرح عملیاتی با هماهنگی و سازمان‌دهی اقدامات برای دستیابی به هدف؛ راهبرد اربعین تدبیر الهی ائمه معصومین است تا اهداف و راهبرد قیام امام حسین(ع) تا ابد زنده بماند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، سوم شهریورماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه ابعاد راهبردی اربعین، در واقع تکمیل حماسه عاشوراست و در راستای تامین بقای ابدی اسلام است، گفت: راهبرد یعنی یک‌طرح عملیاتی با هماهنگی و سازمان‌دهی اقدامات برای دستیابی به هدف؛ راهبرد اربعین تدبیر الهی ائمه معصومین است تا اهداف و راهبرد قیام امام حسین(ع) تا ابد زنده بماند.

وی ادامه داد: مولای متقیان فرموده‌اند که هیچ شرافتی بالاتر از اسلام نیست؛ از نظر دانشمندان و اسلام‌شناسان برای اسلام ۴ مقطع مهم مطرح کرده‌اند که اولین آنها بعثت(تولد اسلام)، دومین غدیر(تکامل اسلام)، سومین عاشورا(دیده شدن اسلام) و چهارمین مقطع ظهور آقا امام زمان(عج) (برای جهانی شدن اسلام) ‌است. 

آل‌هاشم گفت: حرکت عاشورا در دو‌ مرحله بود که یکی مرحله شهادت و مرحله دیگر مرحله پیام‌رسانی بود که قطعاً اهمیت مرحله دوم،  کمتر از مرحله اول نیست. 

خطیب جمعه تبریز، توضیح داد: به تعبیر علما و دانشمندان، نهضت سیدالشهدا با دو لشکر عملیاتی بود که یکی به فرماندهی حضرت عباس و یکی دیگر لشکر زنانه به فرماندهی حضرت زینب(س) بود.

وی افزود: به قدری مساله پیام‌رسانی عاشورا اهمیت داشت که حضرت زینب کبری اگر به اسارت نمی‌رفت، بازهم خود حضرت زینب(س) این مسیر را می‌رفت و رسالت افشاگری را ایفا می‌کرد. 

آل‌هاشم، در ادامه خطبه‌ها به آغاز هفته دولت و روز کارمند اشاره کرد و گفت: هفته دولت هفته قدردانی و سپاس است؛ از دولتمردانی که در راه خدمت به مردم قدم برمی‌دارند سپاسگزاریم، این هفته برای گرامیداشت دو اسوه خدمتگزاری و تواضع و دو انسان مخلص است. 

امام جمعه تبریز، ادامه داد: این بزرگداشت دو اسوه‌ای است که فقط برای مردم خدمت کردند، از نیروی جوان استفاده کردند و رجایی‌ و باهنر دو نام آشنا و مکتبی است که تا ابد در ذهن مردم خواهد بود؛ آنها گوی سبقت را در ایمان و جهاد از هم گرفته بودند. 

وی با قدردانی از زحمات دولت سیزدهم، گفت: دولتمردان باید در شرایطی که دشمنان با هدف سیاهنمایی و‌ ناامیدی در ایران اقدام می‌کنند، اقدامات انجام کرفته در دوران مسئولیت خود را به مردم تبیین کنند و در این میان نقش رسانه‌های منصف بسیار پررنگ است تا روح امید را در جامعه بیش از پیش زنده کنند. 

آل‌هاشم افزود: اقدامات زیادی در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، صنعت دفاعی، تولیدی، فرهنگی و اجتماعی انجام گرفته است و باید مردم از این مطلع شوند.

نماینده ولی‌فقیه آذربایجان‌شرقی، به عضویت ایران در بریکس اشاره کرد و گفت: عضویت ایران در سازمان اقتصادی بریکس اتفاق تاریخ‌ساز بود و دشمنان کشور باور نمی‌کردند؛ عضویت در بریکس را باید به تمام ملت صبور ایران تبریک گفت. 

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران صبور بوده و شرافت خود را نفروختند، گفت: اگر ایران بود نظام تک بعدی آمریکا را به چالش کشید و کمر دشمن ابر قدرت جهان را به خاک مالید امروز باید امیدوار باشیم ایران با قدرت و سرعت جایگاه حقیقی خود را پیدا خواهد کرد. 

امام جمعه تبریز افزود: عضویت ایران در بریکس را نباید دست کم گرفت زیرا برکات این عضویت خود را باید از سران کاخ سفید پرسید کدام طرف منزوی است؟ ایران یا آمریکا؟ شاید هم رژیم صهیونیستی؟ 

انتهای پیام
captcha