آموزش و پرورش به اصلاح و تقویت درونی نیاز دارد
کد خبر: 4164864
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

آموزش و پرورش به اصلاح و تقویت درونی نیاز دارد

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی بر توجه به مردم و اصالت دادن به آنان در رأس فعالیت‌های دولت تأکید کرد و گفت: وضعیت آموزش و پرورش به اصلاح و تقویت درونی نیاز دارد و باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، سوم شهریورماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به اینکه زندگی اربعینی بسیار ارزشمند و بامعناست، گفت: زندگی اربعینی نمادی از زندگی دوران ظهور است و در روایات متعددی ارزش‌های زندگی دوران ظهور برای ما روشن شده است، روایاتی که انسان‌ها را امیدوار، شاد و مسرور می‌کند و انسان‌های به دور از آرمان و فرهنگ مهدویت را نیز متحیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه مهدوی محبوب دل‌ها تنها حضرت مهدی(عج) است و همگان به دنبال او حرکت می‌کنند، بیان کرد: اخوت ایمانی و نوع‌دوستی تا جایی که هرگز افراد چنین حالتی را به خود ندیده بودند، عدم دلبستگی به دنیا و سادگی و ساده‌زیستی و آرامشی که از جنس آرامش عاشورایی است، رفع سریع موانع برای روان‌سازی امور و کمک به دیگران، صبر و مقاومت در برابر مشکلات، ایثار و فداکاری در حد اعلا و هر چه فشارها بیشتر شود علاقه انسان‌ها نیز بیشتر می‌شود، ویژگی‌های جامعه مهدوی است.

مدرسی ادامه داد: در آیه 11 سوره ضحی آمده است که یاد نعمت‌ها انسان را از یأس و خودباختگی نجات می‌دهد و مقاومت را در برابر حوادث زیاد می‌کند و لذا یاد دستاوردهای انقلاب و دولت سیزدهم اهمیت دارد و اگر بخواهیم خدمات دولت سیزدهم را بیان کنیم باید وضعیت زمان گذشته به‌ویژه دوران تحویل شرایط به دولت سیزدهم را یادآور شویم. زمانی بود که آخرین بودجه دولت دوازدهم با 480 هزار میلیارد تومان کسری مواجه بود و این یعنی همان تورم و رکود، بعضاً در روز بالای 700 نفر فوتی ناشی از کرونا داشتیم، هشت میلیون دلار منابع ارزی در بودجه بود که باید در طول سال هزینه می‌شد، مدت سه ماه هزینه کردند و در ادامه برای خرید دارو و درمان و لوازمی که باید از خارج تهیه می‌شد، بودجه‌ای وجود نداشت. 

وی ادامه داد:‌ پروژه‌های مسکن تعطیل بود و به برجام و آمریکا و اروپا وابسته شده بودیم، حتی واکسن و داروهای بیماران خاص و این وضعیت آن زمان بود. مشکل دیگر در زمینه حاکمیت دوگانه بود، دولت موضوعی را مطرح می‌کرد و رهبر معظم انقلاب نظری را که ابراز می‌کردند، بر خلاف آن مجدد اعلام نظر می‌شد. در جامعه بالای 17 درصد بیکار داشتیم، اما اکنون روند کاهش داشته و به هشت و نیم درصد رسیده است. نگاه به همسایگان مردود بود ولی اکنون نگاه به همسایگان وجود دارد و اخیراً اتحادیه‌ای که به میزبانی آفریقای جنوبی تشکیل شده و ایران نیز به عضویت آن درآمده، اتحادیه مبارکی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد مبارزه با فساد را از دستاوردهای دیگر دولت سیزدهم برشمرد و گفت: اکنون کنترل تورم و گرانی از مهترین اقداماتی است که باید با جدیت دنبال شود و همچنین افزایش ارزش پول ملی لازم به توجه و سیاستگذاری اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت دام و دامداری باید اصلاح شود و جهاد کشاورزی در این زمینه مسئولیت سنگینی دارد، بیان کرد: وضعیت فرهنگ و زیست عفیفانه نیز باید اصلاح شود و آموزش و پرورش به شدت به اصلاح و تقویت درونی نیاز دارد. این اموری است که باید مورد توجه و بازنگری قرار گیرد و در رأس همه آنها توجه به مردم و اصالت دادن به مردم قرار داد و لازم است به‌عنوان اولویت در همه کارها قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha