میزبانی 5 موکب‌ اوقاف البرز از زائران اربعین
کد خبر: 4165340
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

میزبانی 5 موکب‌ اوقاف البرز از زائران اربعین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: پنچ موکب از سوی این اداره‌کل در ایام اربعین در مسیر زائران کربلای معلی در نقاط مختلف برای ارائه خدمات پذیرایی، اسکان، درمانی و فرهنگی برپا شده است.

موکب اربعین

حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام همایش میلیونی پیاده‌روی اربعین حسینی موکب‌های مختلفی را به میزبانی استان‌های مختلف در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین برپا می‌کند که امسال پنج موکب آن به اوقاف استان البرز اختصاص دارد.

وی در خصوص خدمات ارائه شده از سوی این موکب‌ها افزود: سه موکب خدمات پذیرایی، یک موکب خدمات فرهنگی و یک موکب نیز به اسکان زائران اختصاص دارد و روزانه حدود ۱۰ هزار نفر از زائران توسط موکب‌های اختصاصی پذیرایی می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه همچنین روزانه بیش از یک هزار لیتر شربت توسط این موکب‌ها تهیه و توزیع می‌شود، گفت: در موکب فرهنگی نیز چهار روحانی اعزامی مستقر بوده و پاسخگوی شبهات و سؤالات زائران هستند.

دشتکی توضیح داد: در موکب اختصاصی اسکان زائران نیز در شبانه‌روز امکان اسکان بیش از یک هزار زائر فراهم شده که اسکان به دو صورت موقت و شبانه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز توضیح داد: ارائه خدمات پذیرایی، اسکان و درمانی از 27 مرداد آغاز شده است و تا سه روز پس از اربعین در مواکب اداره اوقاف و امور خیریه استان ادامه دارد.

وی در پایان گفت: از خیران دعوت می‌کنیم تا برای شرکت در این کار خیر کمک‌های خود به‌صورت نقدی و یا اقلام برای ارائه خدمت هرچه بهتر به زائران را به موکب‌های این اداره‌کل تحویل دهند.

انتهای پیام
captcha