ارائه خدمات ۱۵۰ موکب همدان در مسیر زائران کربلا
کد خبر: 4165429
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸

ارائه خدمات ۱۵۰ موکب همدان در مسیر زائران کربلا

مسئول ستاد اربعین همدان از برپایی ۱۵۰ موکب در استان و در مسیر زائران کربلا خبر داد و گفت: سال گذشته 120 موکب در استان فعال بود و امسال 30 موکب به آن اضافه شده است.

سید رضا موسوی، مسئول ستاد اربعین استان همدان،سیدرضا موسوی، مسئول ستاد اربعین استان همدان در گفت‌وگو‌ با ایکنا از همدان، با اشاره به خدمات موکب‌داران این استان در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲۰ موکب فعال در داخل ایران در مسیر رفت و برگشت به سمت کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کردند که امسال این تعداد به ۱۵۰ موکب رسیده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات موکب‌داران در اربعین افزود: همه موکب‌ها در سه وعده صبح، ظهر، شب غذای گرم دارند، محل اسکان برای خواب زائران فراهم است. امداد زائر، امداد خودرو، خدمات آرایشی و پیرایش در برخی از موکب‌ها، برگزاری نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی از دیگر خدمات این موکب‌هاست. ارائه بسته‌های فرهنگی نیز در موکب‌ها انجام می‌شود و در همه ایستگاه‌ها به نام یکی از شهدا تمثالی نصب شده است.

مسئول ستاد اربعین همدان تصریح کرد: چهار هزار نفر در موکب‌ها مشغول خدمت‌رسانی هستند و در پشتیبانی از این موکب‌ها نیز خانم‌هایی هستند که در خانه نان و غذا تهیه می‌کنند و در اختیار زائران قرار می‌گیرد، یعنی در استان یک تیم حدوداً ۵۰ هزار نفری در این ایام مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند.

موسوی با تأکید بر اینکه استان همدان 10 سال است که کار خدمت‌رسانی به زائران را انجام می‌دهد، بیان کرد: همدان به‌عنوان یک مجموعه که به زائران خدمت می‌کند در کشور مطرح است، بنابراین دوام و پایداری خدمات موکب‌داران بیشتر شده‌ است. هر فردی که از منزل برای زیارت خارج می‌شود زائر است و خدمت به اینها در داخل ایران مانند همان خدمت در کربلاست.

انتهای پیام
captcha