سفر مدیرکل امداد به روستاها، ایجاد رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس است
کد خبر: 4165606
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰

سفر مدیرکل امداد به روستاها، ایجاد رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امدادامام(ره) مازندران گفت: سفر مدیر کل کمیته امداد امام(ره) مازندران با هدف ایجاد رونق اقتصادی و و مهاجرت معکوس  به سمت روستاها و مناطق محروم به این مناطق آغاز شد.

سید علی اصغر رضایی طالشی

به گزارش ایکنا مازندران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام(ره) مازندران، سیدعلی اصغر رضایی  طالشی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امدادامام(ره) مازندران، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به ارائه گزارشی از سفر مدیر کل کمیته امداد استان مازندران به مناطق محروم  اشکورات رامسر، سه هزار تنکابن و کجور نوشهر پرداخت.

وی گفت: با عنایت به نگاه ویژه مدیر کل کمیته امداد امام (ره) مازندران، به مناطق محروم با ضریب ۷ و ۸  و در جهت برقراری عدالت اجتماعی و توزیع یکسان اعتبارات، طی برنامه‌های مدون و با هدف ایجاد رونق اقتصادی و همچنین مهاجرت معکوس به سمت روستاها و مناطق محروم به این مناطق سفر آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در این مناطق با بررسی ظرفیت‌ها و امکانات به شناسایی فرصت‌ها پرداخته شد، افزود: در هر سه منطقه به پرداخت تسهیلات اشتغال نگاه ویژه‌ای داشتیم و در مجموع مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مناطق در نظر گرفته شده است.

رضایی طالشی تصریح کرد: با همکاری جهاد کشاورزی، فرمانداری و بخشداری برای اجرای زنجیره ارزش فندق در منطقه اشکورات تلاش داریم تا ارزش ریالی آن افزایش پبدا کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران با بیان اینکه از تولید تا صنایع تبدیلی و فروش کمک خواهیم کرد تا علاوه بر مددجویان دیگر باغداران نیز سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: با پرداخت تسهیلات در بهسازی و توسعه فضاهای کنونی و بدون استفاده و تعمیر و بازسازی آن‌ها و ارتباط با تور لیدرها در جهت توسعه گردشگری و بوم‌گردی منطقه می‌توان با جذب گردشگر سبب رونق منطقه شد‌.

وی با اشاره به رونق فرش‌بافی در منطقه کجور در گذشته، اظهار کرد: با معرفی یک راهبر شغلی و سرمایه‌گذار در منطقه و آموزش بافندگان، شاهد رونق دوباره این هنر در کجور خواهیم بود.

رضایی آلاشتی بیان کرد: در آموزش‌های مهارتی و پایدارسازی با تعدادی از استارت‌آپ‌ها صحبت شده تا افرادی که در این مناطق سکونت دارند به صورت دورکاری شغل‌هایی را در قالب برنامه‌نویسی، گرافیک، موشن‌گرافیک، طراحی سایت و ...  آموزش دیده و به صورت آزاد کاری بتوانند مشاغلی را برای خود ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha