لزوم‌ جابجایی نیروهای ناکارآمد در دستگاه‌های اجرایی خراسان‌ شمالی
کد خبر: 4166062
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

لزوم‌ جابجایی نیروهای ناکارآمد در دستگاه‌های اجرایی خراسان‌ شمالی

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی بر جابجایی و حذف نیروهای ناکارآمد و بی انگیزه در دستگاه‌های اجرایی و حلقه‌های میانی با هدف ارائه خدمات مناسب و پاسخگویی صحیح به مردم تأکید کرد.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌ شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌ شمالی، امروز هشتم شهریور در آیین بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در مسجد انقلاب بجنورد با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اینکه به قله نزدیک می‌شویم، افزود: در هر کشور و نظامی اگر فاکتورهایی همانند امنیت، وضعیت اقتصادی و مباحث فرهنگی را مورد بررسی قرار دهیم و از روند افزایشی برخوردار باشند، می‌توان گفت آن کشور در اوج توسعه و پیشرفت است.

وی با اشاره به امنیت بالای موجود در کشور، افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون در همه دوره‌ها استکبار به دنبال این بوده تا کشور را ناامن جلوه دهد، درحالی که این مهم به واسطه وجود مدافعینی باانگیزه جان برکف و در صحنه محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم، افزود: اقتصاد و معیشت در کشور در حال پیشرفت بوده و امید به آینده فراوان است.

نوری در خصوص مسائل فرهنگی نیز با بیان اینکه در بحث رسانه‌ای و ارائه گزارش کار ضعیف هستیم، تصریح کرد: در کشور ظرفیت‌های بسیار بزرگی داریم تا فرهنگ دینی و انقلابی خود را عرضه کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های محرم و صفر و حضور مردم در راستای احیای دین، یادآورشد: در عید غدیر همه مردم در نقطه نقطه این کشور برای مولای متقیان که خلاصه همه ارزش‌های دینی، انقلابی و اسلامی گرد هم آمدند و حضور مردم بقدری گسترده بود که با اجرای هزار برنامه هم تجمع و حضور مردم در میدان امکان‌پذیر نبود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ شمالی تصریح کرد: برای مراسم اربعین یک میلیون و ۴۰۰ نفر از کشور خارج می‌شوند که این راهپیمایی عظیم تبلیغاتی علیه دشمنان محسوب می‌شود و در عین حال فرصتی برای جذب پیروان انقلاب، اسلام، دین و قرآن است، بنابراین وجود این ظرفیت‌های فرهنگی به ما امید می‌دهد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و کاهش نرخ تورم و لزوم تصمیم‌گیری در سطح کلان، یادآور شد: مدیران در سطح استان مجموعه‌های زیرین خود را مورد بررسی و نظارت قرار دهند تا شاهد نارضایتی کمتری از سوی مردم در دستگاه‌های اجرایی باشیم.

وی با تأکید بر جابجایی و حذف نیروهای ناکارآمد و بی انگیزه در دستگاه‌های اجرایی و حلقه‌های میانی با هدف ارائه خدمات مناسب و پاسخگویی صحیح به مردم، گفت: از افراد بی انگیزه، ناکارآمد و ناامید استفاده نکنید و با جابجایی و استفاده از نیروهای با نشاط، پاسخگو و مطلع و توانمند میزان رضایتمندی مردم را از دستگاه‌های اجرایی افزایش دهید.

عبدالصمد صفرنژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان‌ شمالی نیز در این مراسم اظهار کرد: همه توفیقات دستگاه‌های اجرایی موفقیت نظام جمهوری اسلامی است بنابراین اطلاع‌رسانی و بیان دستاوردها الزامی است.

وی با بیان اینکه ۷۸۴ پروژه در هفته دولت با اعتبار ۵۱۹۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید، افزود: از این تعداد ۷۵۶ پروژه افتتاحیه و ۲۸ مورد کلنگ‌زنی بوده است.

وی ادامه داد: پنج درصد رشد پروژه افتتاحیه را در هفته دولت امسال و ۳۴۴ درصد افزایش اعتبار هزینه‌شده شاهد هستیم.

صفرنژاد به بخشی از توفیقات دولت سیزدهم در استان خراسان‌ شمالی اشاره کرد و گفت: ایجاد ۱۷ هزار و ۶۳۸ نفر اشتغال جدید در سال ۱۴۰۱ و تحقق ۱۰۸ درصدی را شاهد بودیم و این در حالی بود که ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر سهمیه ما بود.

انتهای پیام
captcha