نگرانی بابت کمبود سوخت در خراسان‌ شمالی وجود ندارد
کد خبر: 4166090
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲

نگرانی بابت کمبود سوخت در خراسان‌ شمالی وجود ندارد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌ شمالی گفت: با توجه به سرمای بی سابقه سال گذشته، امسال این شرکت با تکمیل مخازن و تأمین تجهیزات مورد نظر آمادگی لازم را برای مواجهه با سرمای سخت در استان را داشته و نگرانی بابت کمبود سوخت وجود ندارد.

نگرانی بابت کمبود سوخت در خراسان‌شمالی وجود نداردبه گزارش ایکنا از خراسان‌ شمالی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌شمالی، سیدرضا احمدنیا، مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌ شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای فصل سرما و آغاز زمستان این شرکت مخازن خود را تکمیل کرده و تجهیزات و امکانات لازم را پیش‌بینی نموده و برای ایام سرد سال مشکلی ندارد.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در جلسه مدیریت بحران استان که در بعد از ظهر یکی از روزهای زمستان برگزار شد، قطع گاز برخی روستاهای استان مصوب شد، این در حالی است که به همت کارکنان این سازمان نفت سفید در فاصله زمانی کمتر از چند ساعت در همان شب سوخت مورد نیاز به دست روستائیان رسید، افزود: اما در مناطق شهری مردم باید بیش از پیش رعایت و در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند زیرا اغلب خانواده‌ها وسایل گرمایشی نفت‌سوز ندارند و به طرف وسایل گرمایشی برقی روی می‌آوردند.  

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌ شمالی با بیان اینکه اگر گاز شهروندان قطع شود به تناسب آن مصرف برق هم بیشتر می‌شود و باید برای تولید همان برق سه برابر انرژی مصرف شود، افزود: خراسان‌ شمالی در حوزه ذخیره سوخت در مقایسه با سایر استان‌های کشور در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعداد ناوگان‌های حمل سوخت در دولت سیزدهم سه برابر شده و از ۷۶ دستگاه به ۱۸۴ نفت‌کش افزایش پیدا کرده است، گفت: وجود اینکه استان خط لوله انتقال سوخت ندارد و تأمین سوخت استان از بندرعباس تأمین می‌شود، اما طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته هیچ‌گونه بحرانی در تأمین سوخت نداشته‌ایم.

احمدنیا با اشاره به اینکه عملاً تأمین سوخت از خط انتقال ری ـ مشهد، به بجنورد امکان‌پذیر نیست، از برقراری خط لوله انتقال سوخت دیگری از رفسنجان به مشهد طی ۱۰ سال آینده به بجنورد خبر داد و تصریح کرد: پیگیری‌های انتقال یک انشعاب از مشهد به شیروان در حال انجام و این موضوع به لحاظ اقتصادی در دست بررسی است.

وی با انتقاد از ساخت و سازهای انجام شده در حریم انبارهای سوخت، گفت: ساخت و سازها در حریم انبارهای سوخت مرکز استان غیرقانونی بوده و شهرداری در این باره تخلف کرده است.

مدیر شرکت نفت منطقه خراسان‌ شمالی تصریح کرد: حریم انبارهای نفت در ساخت و سازها به لحاظ قانون باید مورد توجه قرار بگیرد اما شهرداری بجنورد در این زمینه کوتاهی کرده و با صدور مجوزها موجب شده تا واحدهای مسکونی در حریم انبارها قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود تدابیر و ضوابط پیشگیرانه لازم برای ارتقای ایمنی انبارهای سوخت انجام شده تا احتمال وقوع حادثه کاهش یابد.

انتهای پیام
captcha