یزد در شاخص‌های کلان اقتصادی جایگاه خوبی دارد
کد خبر: 4166168
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

یزد در شاخص‌های کلان اقتصادی جایگاه خوبی دارد

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد گفت: استان یزد در اکثر شاخص‌های کلان اقتصادی، وضعیت خوبی دارد به نحوی که در سال گذشته رتبه اول رشد اقتصادی را داشتیم.

محمد دهقان‌منشادی، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمد دهقان‌منشادی، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد، امروز، نهم شهریورماه در حاشیه نشست خبری مهران فاطمی، استاندار یزد در پاسخ به سؤالی در زمینه تورم و گرانی در استان گفت: استان یزد در اکثر شاخص‌های کلان اقتصادی، وضعیت خوبی دارد و در سال گذشته رتبه اول رشد اقتصادی را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه نباید به دلیل افزایش تورم، یزد را گرانترین استان دانست بیان کرد: تورم با گرانی متفاوت است. محاسبه تورم بر اساس گروه‌های کالایی مختلف است. استان یزد تنها در حوزه مسکن، افزایش قیمت بیشتری از دیگر استان‌ها داشته و در دیگر گروه‌های کالایی، پایین‌ترین نرخ تورم را دارد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد افزود: دو گروه کالایی باعث افزایش تورم در استان شده که یکی از آنها اجاره مسکن با تأثیرگذاری ۵۰ درصدی و یک سوم افزایش تورم نیز ناشی از افزایش قیمت گوشت قرمز در استان بوده است.

دهقان منشادی گفت: برای مدیریت تورم، در ستاد تنظیم بازار و کارگروه ویژه رصد و پایش تورم در حال مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم.

انتهای پیام
captcha