مکتب حسینی زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیة‌الله(عج) است
کد خبر: 4166278
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

مکتب حسینی زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیة‌الله(عج) است

امام جمعه موقت کمالشهر کرج با بیان اینکه مکتب حسینی زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) است، گفت: مکتب حضرت ثارالله(ع) تربیتی و هدایتگری است.

نماز جمعهبه گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام محمدهادی امیری‌پور، امام جمعه موقت کمالشهر کرج، دهم شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر اینکه مکتب حسینی زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) است، اظهار کرد: عشق به مکتب حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) عشقی آسمانی و آموزه‌ای انسان‌ساز است.

وی با تبیین زیارت امام حسین(ع) در ایام اربعین حسینی، افزود: هرکس که زیارت اربعین می‌رود پروردگار متعال به ازای هر قدم فرد زائر، ثواب هزار حج به او می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه حج یک مانور و رزمایش بندگی است، گفت: حسین‌بن‌علی (ع) اوج اطاعت از خدا و اوج تسلیم در مقابل خدا را در صحنه کربلا و عاشورا به نمایش گذاشت و به تبیین اسلام‌خواهی و حقانیت سیره حکومت علوی پرداخت و آن سیره الهی را محقق ساخت.

خطیب جمعه موقت کمالشهر با بیان اینکه عشق حضرت ثارالله(ع) در دل‌ها شعله‌ور است و هر روز پرفروغ‌تر می‌شود و هیچ‌گاه خاموش نخواهد شد، تصریح کرد: حسین‌بن‌علی(ع) احیاگر سنت پیغمبر خداست و مکتب حضرت ثارالله(ع) یک مکتب تربیتی و هدایتگری است.

وی یکی از وظایف مؤمنین و جامعه توحیدی را پشتیبانی از امام زمانه خود و حمایت از علمدار هدایتگری عنوان کرد.

امیری‌پور ادامه داد: حقیقت زیارت امام حسین(ع) در واقع یعنی بیعت با ولایت زمان است. لذا باید ریشه‌های تربیتی این مکتب و سیره الهی باید حفظ بماند و مؤمنین و مسلمان توحیدی بهترین حافظین هستند.

وی گفت: زمینه ظهور امام زمان(عج) یکی از هدف‌گذاری‌های زیارت حضرت امام حسین(ع) است و این حکمت اربعین و یک تجدید عهد همه‌ساله با ولایت زمانه و ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.

انتهای پیام
captcha