نویسنده «میعاد با خورشید» غروب کرد
کد خبر: 4166380
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

نویسنده «میعاد با خورشید» غروب کرد

کاوه گوهرین، شاعر، نویسنده و پژوهشگر که از او آثار متعدد و درخشانی چون، « میعاد با خورشید، شرح غزلیات دیوان شمس»، «واژه‌هایی از بهشت» و «شاهنامه به نثر» به جای مانده در ۶۸ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش ایکنا؛ اسدالله امرایی نویسنده و مترجم نامدار کشورمان و همچنین علیرضا رئیس‌دانایی، مدیر انتشارات نگاه که اغلب آثار زنده‌نام گوهرین در این اتنتشارات به چاپ رسیده است در فضای مجازی خبر درگذشت این نویسنده و پژوهشگر را تایید کرده و تسلیت گفته‌‌اند.

رئیس‌دانایی در صفه خود علاوه بر آنکه اطلاع داده کاوه گوهرین عصر 10 شهریور دار فانی را وداع گفته، به این نکته نیز اشاره کرده کا او چند سالی بود که به بیماری دیابت مبتلا بود.

کاوه گوهرین زاده یکم مهر ۱۳۳۴ در اهواز، نویسنده، شاعر و پژوهشگر ادبیات بود.

از آثاری که به قلم یا به کوشش وی منتشر شده می‌توان به این کتاب‌هایی چون «گلستان سعدی»، «قصص الانبیا»، «لیلی و مجنون»، «گل‌نبشت آزادی، گزارش پارسی منشور کوروش هخامنشی»، «پروانهٔ خواب‌آلود» مجموعه هایکو، «خدای نامک» دفتر دوم از هایکوها، «داستان دوستان»، «در سرزمین وینسنت»، »بی‌گزند از باد و باران، داستان‌ها و حماسه‌های شاهنامه»، «کشکول، شیخ بهایی، گزارش پارسی»، «شرح سودی بر حافظ» (۴ جلد)، «میعاد با خورشید، شرح غزلیات دیوان شمس»، «واژه‌هایی از بهشت»، «زمرمه‌های شبانه»، «دریای ناپیدا» و «شاهنامه به نثر» اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha