مدارس پایگاهی برای ترویج فرهنگ قرآنی باشد
کد خبر: 4166582
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹

مدارس پایگاهی برای ترویج فرهنگ قرآنی باشد

امام جمعه یزد گفت: هر مدرسه باید به عنوان یک پایگاه قرآنی مطرح شود و به‌ گونه‌ای فعالیت کنند که نسل جدید را نسلی متفکر، متدین و صاحب هویت ایرانی _ اسلامی تربیت کنند و این مهم با اشاعه فرهنگ قرآنی محقق می‌شود.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، 11 شهریورماه در نشست مشترک با مهران فاطمی، استاندار و جمعی از مدیران استان با تأکید بر سه شاخصه تدین، تفکر و تعقل گفت: این سه مقوله باید سرلوحه اقدامات دولتمردان باشد و بویژه در آموزش و پرورش به این موضوعات توجه جدی صورت گیرد. 

وی توجه ویژه استاندار یزد نسبت به اقدامات فرهنگی را در خور تقدیر دانست و بر بهره‌گیری از ظرفیت هیئت‌های اندیشه‌ورز و دوراندیشی در امور تأکید کرد.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت جایگاه مدارس در جامعه تصریح کرد: باید هر مدرسه به عنوان یک پایگاه قرآنی مطرح شود و مدارس باید به‌گونه‌ای فعالیت کنند که نسل جدید را نسلی متفکر، متدین و صاحب هویت ایرانی-اسلامی تربیت کنند که این مهم تنها با عمل و اشاعه فرهنگ قرآنی در مدارس محقق خواهد شد.

ناصری با تأکید بر توسعه صنعت نساجی در کشور و استان یزد گفت: صنعت پوشاک صنعتی است که می‌تواند مشکل اشتغال کشور را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کند و این صنعت نیاز به سرمایه‌گذاری کلان ندارد ضمن اینکه می‌تواند کشور ما را از واردات پوشاک بی‌نیاز کند.

ناصری، با اشاره به اینکه احداث نیروگاه های خورشیدی در اولویت استان باشد گفت: بشر می‌تواند بهره‌برداری‌های بسیاری از طبیعت و منابع خدادادی داشته باشد و بهره‌برداری های خوبی نیز در این زمینه انجام شده هر چند که بشر هنوز به بسیاری از این منابع و علوم بهره برداری از آنها پی نبرده است.

وی با تأکید بر لزوم گسترش نیروگاه‌های خورشیدی در استان اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در استان‌هایی نظیر یزد وجود دارد که می‌توان استفاده لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha