عشق به اباعبدالله همه سختی‌ها را آسان می‌کند
کد خبر: 4166955
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

عشق به اباعبدالله همه سختی‌ها را آسان می‌کند

خدمت ساده و بی آلایش خدام در موکب‌های اربعین یکی از جلوه‌های عشق به ساحت ملکوتی اباعبدالله الحسین است که در این ایام می‌توان آن را دید.

موکب عقیله بنی هاشم بندرانزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، اربعین که می‌رسد حزن عزای سید و سالار سیدالشهدا و یاران با وفایش بر دل‌های عاشقان سنگینی کرده و هر کس تلاش می‌کند تا به شیوه‌ای ارادت خود را به آستان این بارگاه ملکوتی نشان دهد. یک‌نفر پای پیاده از شهر و دیار خود بار سفر می‌بندد و سختی مسیر را به جان می‌خرد. آن دیگری هم از روزها جلوتر به کربلا رفته و به عنوان خادم موکب تدارک پذیرایی از زوار را می‌بیند.

کربلا این روزها تجلی ایثار و گذشت است، نمایش یک‌دلی و مودت مسلمانان نه فقط از شهرهای مختلف ایران و عراق، بلکه از هر گوشه و کنار عالم پیر و جوان آمده‌اند تا زیر بیرق عاشورا لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی» سر بدهند.

برپایی مواکب هم یکی از فرصت‌های ابراز ارادت در برابر این بارگاه قدسی است؛ خدمت ساده و بی آلایش خدام در موکب‌های اربعین یکی از جلوه‌های عشق به ساحت ملکوتی اباعبدالله الحسین است که در این ایام می‌توان آن را دید.

امسال ۳۲ موکب از استان گیلان از مرزهای ورودی به عراق، در نجف و مسیر پیاده روی و در نهایت در کربلا برای خدمت به زوار برپا شده، در یکی از خیابان‌های کربلا که باب البغداد است به موکب عقیله بنی هاشم می‌رسیم، هر کس به طریقی مشغول خدمت است، گرمی استقبال خادمین، گرمای هوا و خستگی راه را از یاد می‌برد.

صدای نوحه در موکب پیچیده و به وقت اذان صفوف جماعت به صورت منظم برای اقامه نماز زیر چادر ردیف ‌می‌شوند. چای به راه است و شربت خنک هم هست و شام که با سفره احسان خیرین و دلدادگان اباعبدالله(ع) تدارک دیده شده و علی‌رغم سادگی آنقدر دلچسب است که خستگی راه را از تن به در می‌کند و پس از قدری استراحت، با طمأنیه آماده رفتن به زیارت بارگاه ملکوتی آقا و سرور شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) می‌شویم، قبل از رفتن با یکی از خدام گفت‌وگو می‌کنم.

شاهرخ شکری در گفت‌وگو با ایکنا که برای دومین سال است به عنوان خادم در این موکب حضور دارد، می‌گوید بیش از دو هفته است که در کربلا مستقر شده‌ایم و تلاش داریم تا به بهترین نحو از مهمانان اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی کنیم.

وی با بیان اینکه پذیرای همه زوار از شهرها و استان‌های مختلف هستيم، افزود: برای خادم‌ اباعبدالله(ع) فرقی نمی‌کند که چه کسی وارد موکب می‌شود، هر زائری که می‌آید مهمان امام(ع) است و ما بر خود وظیفه می‌دانیم که خالصانه خدمت کنیم و همین خدمت برای ما دلنشین است.

شکری در خصوص دلتنگی و دوری از خانواده گفت: دلتنگی برای عزیزان طبیعی است و حتما دلتنگ می‌شویم ولی در برابر دلتنگی اسرای کربلا در برابر آن همه مصیبت، قطعا دلتنگی و دوری از عزیزان و همسر بسیار ناچیز است.

این خادم موکب عقیله بنی هاشم تصریح کرد: سال‌های قبل مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی می‌کردم و همیشه آرزو داشتم بتوانم در حد توانم به زوار خدمت کنم. یادم هست قبل از کرونا همسرم را که توان پیاده روی طولانی مدت نداشت با ویلچر برای زیارت آوردم و همان سال از امام حسین(ع) تقاضا کردم تا مرا قابل بداند و توفیق خدمت به زوار اربعین را نصیبم کند.

شکری گفت: در دو سالی که خادم موکب عقیله بنی هاشم هستم نظر و کرامت اباعبدالله الحسین(ع) را بارها دیدم و حس استجابت خواسته‌ای که برای خدمت از درگاه این امام بزرگوار داشتم برایم بسیار لذتبخش بود.

ستار رجبی، مسئول موکب عقیله بنی هاشم شهرستان بندر انزلی هم اظهار کرد: موکب عقیله بنی هاشم شهرستان بندر انزلی از سال ۱۳۹۴ توفیق خدمت رسانی به زوار حضرت سیدالشهدا را در کربلا بر عهده دارد و امسال هم مثل سال‌های گذشته در این ایام در حوزه‌های مختلف در حال خدمت‌رسانی به زوار هستیم.

وی با بیان اينکه این موکل به مدت دو سال است که در منطقه باب‌البغداد کربلا مستقر شده، افزود: روزانه ظرفیت اسکان و پذیرایی ۷۵۰ نفر از زائرین در دو بخش بانوان و آقایان را داریم.

رجبی با تأکید بر اینکه علاوه‌بر اسکان و پذیرایی برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در این موکب پیش بینی شده، گفت: از آن جمله می‌توان برپایی نماز جماعت اول وقت، سخنرانی و مدیحه سرایی، قرائت قرآن را نام برد.

مسئول موکب عقیله بنی هاشم شهرستان بندر انزلی با اشاره به حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان و حتی کودکان دهه نودی در پیاده روی اربعین سالجاری، تصریح کرد: برای ترغیب نوجوان و کودکان بسته‌های فرهنگی تهیه شده که در هنگام حضور در این موکب به آنها اهدا می‌شود تا به عنوان یک خاطره و یادگاری از این موکب به همراه خود داشته باشند.

رجبی با اشاره به تمهیدات ایمنی که در این موکب پیش بینی و مستقر شده، تأکید کرد: جانمایی کپسول آتش نشانی و امکانات حفاظتی در این موکب انجام شده ضمن اینکه پزشک و پرستار از مجموعه هلال احمر هم در این مجموعه جهت خدمت رسانی به زائرین داریم. علاوه‌بر حضور وعاظ و خطاب توانمند از حوزه علمیه نیز مبلغان پاسخگوی مسائل شرعی هستند.

وی با بیان اینکه مواکب عقیله بنی هاشم بندر انزلی، حب الحسین سنگر، فاطمه زهرای رشت و شهدای فومن در منطقه باب البغداد در جوار یکدیگر مستقر هستند، تصریح کرد: علاوه‌بر برنامه‌های فرهنگی که به صورت اختصاصی در هر موکب انجام می‌شود با هماهنگی که با سایر موکب‌های مستقر در این منطقه انجام شده مهمانان و سخنرانان مدعو داریم. با پیش بینی‌های صورت گرفته برای شب و روز اربعین به صورت مشترک ویژه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی اجرا می‌شود.

مسئول موکب عقیله بنی هاشم شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: همه با جان و دل پای در راه خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) گذاشتیم و تمام تلاش خود را داریم تا بتوانیم به بهترین نحو در خدمت زوار  اربعین باشیم و هرچه پرشورتر و با حضور حداکثری مشتاقان اهل بیت(ع) ویژه برنامه اربعین حسینی برگزار شود.

سعیده مصطفوی

انتهای پیام
captcha