خون مطهر شهدا چهره اصلی جاهلیت مدرن را بر ملا کرد
کد خبر: 4167306
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

خون مطهر شهدا چهره اصلی جاهلیت مدرن را بر ملا کرد

رئیس جمهور با بیان اینکه عاشورا منشا همه تحولات در تاریخ حیات انسان بوده و خواهد بود، گفت: همانطور که خون مطهر امام حسین(ع) در زمان خود جهل‌زدایی کرد، خون مطهر شهدای ما نیز چهره اصلی جاهلیت مدرن را بر ملا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در امامزادگان باقریه بیرجند تاکید کرد: دشمن می‌خواست عاشورا نماند، اما اراده خداوند بر آن شد تا عاشورا روز پایان نباشد،‌ بلکه روز آغاز باشد.

وی بیان کرد: دشمن می‌خواست عاشورا نماند، اما اراده خداوند بر آن شد تا عاشورا روز پایان نباشد،‌ بلکه روز آغاز باشد؛ دشمن می‌خواست عاشورا در عاشورا بماند اما این واقعیت عظیم به نسل‌ها و عصرها منتقل شد. زیرا عاشورا منشا همه تحولات در تاریخ حیات انسان بوده و خواهد بود.

وی بیان کرد: همانطور که خون مطهر امام حسین (ع) در زمان خود جهل‌زدایی کرد، خون مطهر شهدای ما نیز چهره اصلی جاهلیت مدرن را بر ملا کرد. جاهلیت مدرن امروز به علم، فناوری، قدرت نظامی و امپراطوری رسانه‌ای مجهز است. جاهلیت قدیم امروز نام‌های جدیدی به خود گرفته است.

رئیس جمهور اظهار کرد: امروز جریان عاشورا ادامه دارد و فریاد استغاثه امام حسین شنیده می‌شود پس ایستادگی و مقاومت مردان و زنان سلحشور به نام عاشورا امروز وجود دارد. جاهلیت مدرن به علم و فناوری، قدرت نظامی و امپراطوری رسانه ای مجهز است و اسم‌ها و نام های نو دارد اما همان جاهلیت قدیم است. اربعین نماد و پرچمی است که عاشورا گم نشود لذا برای عصرها و نسل‌ها پیام آزادی، استقلال و خدا خواهی دارد.

وی بیان کرد: انسان سالک باید همواره با حسین زندگی کند و این پیام اربعین است زیرا سید الشهدا الگوی آزادی خواهی محسوب می‌شود. امام سجاد و اهل بیت(ع) اربعین را کنار قبور مطهر شهدای عاشورا برگزار کردند و نشانه‌های مهم انسان سالک هم زیارت اربعین است.

رئیس جمهور گفت: امام حسین(ع) می‌خواست که با عاشورا جهل‌زدایی کند تا انسان دوست را از دشمن و راه را از بیراهه تشخیص دهد و جهل بر جامعه غالب نشود، اما قدرت رسانه‌ای دشمن کاری کرد که حق، باطل و باطل، حق جلوه داده شود و ظلم بزرگی بر خاندان پیامبر روا شد که آنها را خارجی نامیدند.

وی با اشاره به اهداف سفر خود به استان خراسان جنوبی بیان کرد: امروز طرح مهم ریلی با بیش از ۲۰ جبهه کاری آغاز شد تا این مسیر شمال به جنوب که هم برای تردد مسافر و هم حمل بار است، راه‌اندازی شود.

رئیسی با بیان اینکه برای بازگشایی خط ریلی پیگیری‌های لازم انجام می‌شود، افزود: مصوبات سفرهای قبلی به خراسان جنوبی با جدیت دنبال می‌شود تا به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی من به مناطق مختلف عدد ندارد بلکه آنقدر سفر می‌کنم که مطمئن شوم کارهای مهم مورد نیاز مردم تحقق پیدا کرده است، افزود: از مدیران خواستارم با توجه به رهنمودهای رهبری با مردم به ویژه محرومان در ارتباط بوده و در اتاق به روی مردم باز باشد.

رئیسی ادامه داد: مدیران بدانند رابطه ناسالم، رشوه، پارتی‌بازی، تبعیض و فساد زیبنده نظام اداری جمهوری اسلامی نیست و با تمام وجود در مقابل آن می‌ایستیم. خراسان‌جنوبی در داشتن روحیه انقلابی، ایستادگی و مقاومت و حضور به موقع در همه عرصه‌ها زبانزد است. تمام شاخص‌ها نشان می‌دهد که مردم این استان فرهنگ دوست و عاشورایی هستند و عزتی که امام حسین به ما آموخته‌اند مهم بوده و این آموزه‌ها برای انسانیت درس دارد لذا نقطه مشترک بین ما و اهل سنت و نقطه وحدت ما و همه ادیان عشق به امام حسین (ع) است. 

انتهای پیام
captcha