آغاز به کار سوگواره ملی هنری عاشورا در بجنورد
کد خبر: 4167485
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

آغاز به کار سوگواره ملی هنری عاشورا در بجنورد

نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا در خراسان‌شمالی در بخش‌های اجرای تعزیه، عکس عاشورا، طراحی کتیبه، پرچم و طراحی لباس عاشورا امروز ۱۷ شهریور در بجنورد آغاز به کار کرد.

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، تقی صادقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این که این جشنواره در راستای عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و اتکا بر ظرفیت بی بدیل تعزیه در این خطه و فرصت دانش افزایی و بهره‌مندی از تجارب تعزیه‌خوانان و تعامل بین هنرمندان تعزیه از امروز شانزدهم ماه جاری با حضور گروه‌های تعزیه در استان آغاز به کار کرد، اظهار کرد: اجرای تعزیه، عکس عاشورا، طراحی کتیبه و پرچم و طراحی لباس عاشورا از بخش‌های رقابتی این رویداد هنری عاشورایی است.

وی با بیان اینکه ۶۳ اثر در بخش تعزیه از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است ،افزود: بعد از بازبینی، ۷ اثر در بخش انفرادی و ۱۴ اثر در بخش گروهی در این رویداد هنری به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در بخش کتیبه و پرچم ۷۵ اثر به دبیرخانه ارسال و نمایشگاهی از آثار منتخب توسط هئیت داوران برگزار و آثار برگزیده نیز در آیین پایانی جشنواره معرفی خواهند شد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاهی در بخش طراحی لباس عاشورا در دل جشنواره خبر داد، گفت: ۸۶ اثر در این بخش به دبیرخانه سوگواره رسید و آثار منتخب درآیین پایانی سوگواره معرفی می‌شوند.

صادقی با اشاره به این که داوری بخش طراحی لباس عاشورا را یاسر نیکنام، خانم ارزمانی و فخر نبی بر عهده داشتند، اظهارکرد: نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا از شانزدهم تا نوزدهم ماه جاری به میزبانی خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha