اعلام برنامه اجرای گروه‌های تعزیه در بجنورد
کد خبر: 4167486
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵

اعلام برنامه اجرای گروه‌های تعزیه در بجنورد

دبیر تخصصی سوگواره ملی هنر عاشورا در بجنورد از اعلام برنامه زمانبندی اجرای گروه‌های تعزیه در مرکز استان خراسان‌ شمالی خبرداد.

اعلام برنامه زمانبندی اجرای گروه‌های تعزیه در بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، جمشید داورپناه، دبیر تخصصی نخستین سوگواره ملی هنر عاشورا در خراسان‌شمالی با اشاره به این که هفت اثر در بخش انفرادی و 14 اثر در بخش گروهی در این رویداد هنری از امروز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، گفت: 21 آثار در تماشاخانه شمس، تماشاخانه ترنج، محوطه گلشن و پارک محوطه تماشاخانه ترنج اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این که در نخستین روز از سوگواره، شش اجرا انفرادی و گروهی در سانس‌های 9:30، 12، 12:30، 16، 16:30 و 18 خواهیم داشت، تصریح کرد: مجلس حربن ریاحی به سرپرستی «قنبر علی سلطانی» از بجنورد، «احمد توکلی» از بجنورد، مجلس شاه چراغ به سرپرستی« فهندژ» از شیراز، «ا... یار سلیمانی» از بجنورد، مجلس عبدا... عفیف به سرپرستی «پارساپور» و مجلس مرغ خونین بال به سرپرستی «خسروان» از تهران اجراهای در نظر گرفته شده برای نخستین روز از سوگواره است.

داورپناه مجلس حربن ریاحی به سرپرستی «بیاتی» از اراک، اجرای «محمد مهدی نقابی» از خراسان رضوی، «مجلس خرابه شام» به سرپرستی «کسکنی»، اجرای «محمد مشایی» از تهران، مجلس «مخلب و قنبر» به سرپرستی «فرخنده» از شیروان» و «مجلس حضرت موسی بن جعفر (ع)» به سرپرستی «حدادی» از اصفهان را از برنامه‌های روز دوم این رویداد هنری برشمرد.

وی اضافه کرد: در سومین روز از سوگواره در نوبت صبح و در سانس 9:30، تماشاخانه شمس میزبان مجلس شهادت امام رضا(ع) به سرپرستی «کرمانی» از قم خواهد بود و «اسماعیل مجللی» از شیراز در پارک محوطه تماشاخانه ترنج و در سئانس 12 برای علاقه مندان اولیا خوانی می کند و «شاه حسینی» از اراک مجلس حمزه سید الشهدا را در تماشاخانه ترنج در سئانس 12:30 روایت خواهد کرد. 

وی خاطرنشان کرد: در چهارمین و آخرین روز نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا، «مجلس عابث و شوذب» به سرپرستی ابراهیم جعفری از بجنورد در سانس 9:30 اجرا می‌شود و «هادی عامری» از شاهرود، و«شهری» از سمنان با اجرای مجلس «حدیث شریف کساء» در 2 سانس 12 و 12:30 در پارک محوطه تماشاخانه ترنج به اجرای هنر تعزیه خواهند پرداخت.

داورپناه برگزاری دو کارگاه آموزشی شامل تحلیل شخصیت و نقش آفرینی در تعزیه با حضور استاد «داوود فتعلی بیگی» رئیس هیئت مدیره انجمن تعزیه ایرانیان و کارگاه آسیب‌شناسی موسیقی تعزیه با حضور «علی عزیزی» عضو انجمن تعزیه ایرانیان در دومین روز از سوگواره در سالن آمفی تئاتر دانشگاه دولتی را از برنامه‌های در نظر گرفته شده در دل سوگواره عنوان کرد.

همچنین، نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا، از امروز شانزدهم تا نوزدهم در خراسان‌شمالی در بخش‌های تعزیه، عکس عاشورا، طراحی کتیبه و پرچم و طراحی لباس عاشورا برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha