احداث فضایی برای اجرای تعزیه در بجنورد
کد خبر: 4167488
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴

احداث فضایی برای اجرای تعزیه در بجنورد

شهردار بجنورد از احداث فضایی برای اجرای تعزیه در این شهر خبرداد.

کشمیری، شهردار بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمد علی کشمیری، شهردار بجنورد ضمن ابراز خرسندی از برپایی سوگواره ملی هنر عاشورا هنری در خراسان‌ شمالی و همراهی شهرداری با دستگاه‌های متولی در برگزاری این رویداد، به دستور کار قرار گرفتن فضایی در شهر بازی برای اجرای برنامه‌ها و مراسمی هم چون آیین زورخانه‌ای، اجرای تئاتر یا تعزیه اشاره کرد.

وی با بیان این که شهرداری یکی از رکن‌های اصلی مسائل فرهنگی است، گفت: وظیفه شهردار در حوزه فرهنگی و اجتماعی کلی است و از این روی باید هم راستا و همراه با متولیان فرهنگی و اجتماعی حرکت کند که به صورت تخصصی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

کشمیری با اشاره به این که در حوزه فعالیت‌های فرهنگی ادارات فرهنگی متولی اصلی هستند و در برگزاری این رویداد ملی نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سهم و نقش اصلی را عهدادار است ، افزود: شهرداری در همراهی با دستگاه‌های متخصص از تبلیغات محیطی و امکانات شهر استفاده کرده و در این راستا کنار تبلیغات محیطی، چند دستگاه اتوبوس را در اختیار برگزار کنندگان این رویداد، در قرار داده است.

وی تصریح کرد: اگر دستگاه‌های متولی در هر زمانی اقدام به برگزاری رویدادهایی از این دست کند و یا برای اجرای تعزیه گام بردارد، شهرداری درکنار دستگاه‌های متولی و متخصص قرار خواهد گرفت.

کشمیری از اینکه شهرداری در نظر دارد تا فضایی را شبیه گودباستانی در شهربازی بجنورد احداث کند، اظهارکرد: به طور قطع این بستر و ظرفیت ایجاد می‌شود تا شاهد اجرای برنامه‌ها و مراسمی همانند آیین زورخانه‌ای، اجرای تئاتر یا تعزیه باشیم.

بر اساس این گزارش، نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا از شانزدهم تا نوزدهم ماه جاری به میزبانی خراسان شمالی و با حضور ۲۱ اثر راه یافته به مرحله نهایی در بخش تعزیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha