دشمن از تبدیل کنگره عظیم اربعین به تمدن مهدوی هراسان است
کد خبر: 4167550
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

دشمن از تبدیل کنگره عظیم اربعین به تمدن مهدوی هراسان است

امام‌جمعه گچساران گفت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی سال ‌به‌ سال باشکوه‌تر خودش را نشان می‌دهد و دشمن می‌ترسد کنگره عظیم اربعین به تمدن مهدوی تبدیل شود.

نماز جمعه گچساران

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی، امام‌جمعه گچساران امروز، 17 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گچساران، اظهار کرد: روایات بسیاری داریم اینکه عاقل کسی است که همیشه اهل تذکر باشد، تذکر به معنای یادآوری است و انسان مؤمن همیشه باید برای کسب معرفت بیشتر نیز تلاش کند و همه باید تلاش کنیم که برای فردایی (یوم‌الحساب) بسیار طولانی و پرخطر آماده‌ باشیم.

وی با بیان اینکه اربعین، زمینه‌ساز ظهور خواهد بود، افزود: اجتماع بزرگ اربعین حسینی سال ‌به ‌سال باشکوه‌تر خودش را نشان می‌دهد، شهید مطهری کتابی دارند به نام اسلام و مقتضیات زمان که می‌فرمایند گذشت زمان خیلی از مسائل را تفسیر و تبیین می‌کند لذا به ‌وضوح شاهد بودیم که هرسال این مراسم باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

امام‌جمعه گچساران اضافه کرد: دشمن می‌ترسد کنگره عظیم اربعین به تمدن مهدوی تبدیل شود هرچند این عظمت را باید هرچه بیشتر به نسل‌های آینده منتقل کنیم، امام(ره) می‌فرمایند هرکجا دیدید دشمن از شما تعریف کرد، بدانید که راه را کج رفته‌اید و هرکجا دشمن از شما عصبانی بود پس بدانید راه را درست رفته‌اید.

حجت‌الاسلام حجازی بیان کرد: این روزها تلاش‌های مکارانه آمریکا برای ادامه جنگ اوکراین را شاهد هستیم، هدف غرب نجات اقتصادشان است، چراکه بیشترین بدهکاری در جهان را آمریکا دارد و از طریق ادامه جنگ و فروش تسلیحات جنگی به دنبال جبران این خسارت است.

وی با اشاره به 28 صفر، رحلت شهادت گونه پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، افزود: امام حسن(ع) زمینه را برای انقلاب و قیام امام حسین(ع) آماده کردند پس شناخت امام حسن(ع) و مطالعه درباره شخصیت بزرگ ایشان ضروری است.

امام جمعه گچساران در پایان همچنین با اشاره به 22 شهریورماه، روز وقف گفت: روایت داریم که ‌ای مردم هرکسی که از دنیا رفت به دنبالش سودی نخواهد برد مگر اینکه در دوران حیاتش صدقه داده باشد، علمی که دیگران از آن استفاده کنند و سوم فرزند صالحی داشته باشد که دلسوز پدر و مادر باشد.

انتهای پیام
captcha