سوگواره ملی عاشورا راز ماندگاری حماسه حسینی
کد خبر: 4167687
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

سوگواره ملی عاشورا راز ماندگاری حماسه حسینی

معاون فرهنگی سپاه جواد الائمه(ع) خراسان‌شمالی برگزاری سوگواره ملی هنری عاشورا را موجب ماندگاری حماسه و قیام امام حسین(ع) در ذهن و قلب مخاطبان برشمرد و خواستار تداوم این رویداد عرصه ملی و بین المللی شد.

سرهنگ محمد باقر حمیدی، معاون فرهنگی سپاه جواد الائمه (ع) خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی به نقل از ستاد خبری نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا، سرهنگ محمدباقر حمیدی، معاون فرهنگی سپاه جواد الائمه (ع) خراسان‌شمالی در حاشیه برگزاری این رویداد ملی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین رویدادی در خراسان‌شمالی، با بیان اینکه هنر تعزیه یکی از مصادیق قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی است، تصریح کرد: برگزاری چنین رویدادهایی در سازماندهی، حرفه‌ای تر شدن و جذب جوانان و نوجوانان به هنر تعزیه اثرگذار است.

وی برگزاری سوگواره ملی هنری عاشورا را موجب ماندگاری حماسه و قیام امام حسین (ع) در ذهن و قلب مخاطبان برشمرد و خواستار تداوم این رویداد عرصه ملی و بین المللی شد.

براساس این گزارش، نخستین سوگواره ملی عاشورا به میزبانی خراسان شمالی از شانزدهم ماه جاری در بخش های تعزیه، عکس عاشورا، طراحی لباس، پرچم و کتیبه آغاز شده است و پس از داوری ۷ اثر تعزیه در بخش انفرادی، و ۱۴ اثر در بخش گروهی در تماشاخانه شمس و ترنج  شامگاه نوزدهم با معرفی برترین ها در بخش های مختلف به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام
captcha