اهدای نشان سرو به خانواده شهید «اکبر قاسمی»
کد خبر: 4168285
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

اهدای نشان سرو به خانواده شهید «اکبر قاسمی»

در آستانه برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید همدان نشان سرو شهید «اکبر قاسمی» از سوی جهاد‌دانشگاهی واحد همدان به این خانواده شهید اهدا شد.

دیدار با خانواده شهید اکبر قاسمیبه گزارش ایکنا از همدان، جمعی از کارکنان مرکز علمی کاربردی جهاد‌دانشگاهی واحد همدان به همراه معاونت فرهنگی این واحد و خبرنگار خبرگزاری ایکنا در آستانه برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید همدان با خانواده شهید «اکبر قاسمی» دیدار و نشان سرو را به این خانواده شهید اهدا کردند.

اکبر قاسمی متولد 1334 در همدان و خیاط بود که براساس تکلیفی که احساس کرد با وجود اینکه چهار دختر و یک پسر داشت راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

این شهید بزرگوار در آخرین حضور خود در جبهه به‌عنوان بی‌سیم‌چی شهید سردار حاج ستار ابراهیمی در عملیات کربلای 4 حضور پیدا کرد، شب عملیات به همراه چند نفر از رزمندگان به خط زده و آنجا بر اثر درگیری به اسارت دشمن درآمدند.

اکبر قاسمی سرانجام پس از گذراندن یک دوره اسارت شش ماهه بر اثر شدت شکنجه بعثی‌ها 12 تیرماه 1366 به مقام شهادت نائل آمد. پیکر شهید قاسمی پس از 15 سال، مردادماه سال ۱۳۸۱ به همراه باقی پیکر‌های شهدایی که در اسارت به شهادت رسیده بودند، به کشور بازگشت و چون خانواده‌اش در تهران زندگی می‌کردند در امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر به خاک سپرده شد.

یادآور می‌شود، در این دیدار «نشان سرو» به‌عنوان مدال منقش به تمثال شهید «اکبر قاسمی» که از سوی ستاد کنگره هشت هزار شهید آماده شده است، تقدیم فرزند این شهید شد.

انتهای پیام
captcha