انتشار نشریه دیجیتال سیره نبوی در تایلند
کد خبر: 4168799
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

انتشار نشریه دیجیتال سیره نبوی در تایلند

در آستانه فرارسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، نشریه دیجیتال «زندگی پیامبر(ص) در راستای انسان دوستی و صلح جهانی» به زبان تایی در تایلند منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی ایران در تایلند، نشریه دیجیتال «زندگی پیامبر(ص) در راستای انسان‌دوستی و صلح جهانی» به زبان تایی تهیه و در بزرگترین فروشگاه کتاب الکترونیکی تایلند و پلتفرم‌های این نمایندگی فرهنگی منتشر شد.
در این نشریه آمده است: وجود مبارک رسول خدا(ص) جلوه‌ای از صفات رحمت خدای سبحان است که کل جهان را با کتابش هدایت می‌کند. عطوفت و محبت حضرت محمد(ص) در تأسی از رحمانیت و رحیمیت خداوند است که در سیره ایشان کاملاً قابل مشاهده بوده و کسی را یارای انکار آن نیست. از نظر اسلام، رسول خدا(ص) نمونه‌ای برای پیروی عملی است، نمونه‌ای که در همه شئون فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و روابط بین‌الملل قابل دست‌یابی و پیروی برای مسلمانان است.
در ادامه این نشریه تأکید شده است: دین اسلام بر پایه «صلح» و استفاده از روش‌های مسالمت‌آمیز و دعوت به اصول مشترک بنا شده و در اسلام، جنگ برای کسب قدرت و ازدیاد ثروت، شدیداً محکوم شده است و سیره پیامبر اکرم(ص) بر حفظ ملیت‌ها و استقلال داخلی آنان استوار بوده و با وجود جهانی بودن آیین اسلام، موجودیت قبایل، ملّت‌ها و ادیان دیگر، چه در قلمرو حکومت اسلامی و چه خارج از آن محفوظ بوده است.
اسلام با هدف تحقق‌بخشیدن و گسترش صلح در میان ملت‌ها و جلوگیری از بروز روابط خصمانه و درگیری‌های خونین، نه تنها برای قراردادها و معاهدات بین‌المللی ارزش حقوقی فوق العاده قایل شده است، بلکه اصولا ملت‌ها و گروه‌های دیگر را نیز برای انعقاد پیمان‌های صلح دعوت کرده و به جامعه اسلامی توصیه کرده است که در این زمینه همواره پیش قدم باشند و از هر نوع کوششی برای برقراری و تحکیم مبانی و شرایط و نیز گسترش آن در جامعه بشری دریغ نکنند و از امکانات خویش برای تحقّق بخشیدن به این آرمان اسلامی و انسانی استفاده کنند.
 بنابر اعلام این خبر، این نشریه از طریق آدرس‌های اینترنتی زیر در دسترس علاقه‌مندان است:
https://www.ookbee.com/shop/book/02dab936-852d-4027-ad19-4f1cbd810c4e
https://www.facebook.com/Rayzanibangkok/posts/pfbid0kVRiCrqpy3QDC5zz2PEBjgsPsak5tMbrrduU3Z4KsUa39PmqqvMiFZCKU821QNszl
https://twitter.com/Rayzanibangkok/status/1701861771202670883
https://t.me/rayzanibangkok/11604

انتهای پیام
captcha