دشمن بر بحران‌سازی در کشور تمرکز کرده است
کد خبر: 4169106
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
امام جمعه موقت تبریز:

دشمن بر بحران‌سازی در کشور تمرکز کرده است

حجت‌الاسلام مطهری اصل، با بیان اینکه حمله نظامی به ایران دیگر گزینه روی میز آمریکا نیست، گفت: استکبار جهانی و دشمنان انقلاب به بحران‌سازی در کشورمان روی آورده است تا به اهداف و آرمان‌های انقلاب لطمه بزند.

حجت الاسلام مطهری اصل، امام جمعه موقت تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل، امام جمعه موقت تبریز، امروز، 24 شهریورماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا و ازنابش برای کشور توطئه دارند، اظهار کرد: استکبار جهانی میلیون‌ها دلار هزینه کرده است تا آقایی خود را بر جهان تحمیل کند و خیلی از کشورها را با خود همراه کرده است اما جمهوری اسلامی ایران مقاومت در برابر آمریکا را رهبری می‌کند و هر روز قوی‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام مستضعفان جهان چشم به این انقلاب و این مقاومت دارند، افزود: حمله نظامی زمانی یکی از گزینه‌های آمریکا بود اما اکنون گزینه جنگ را کنار گذاشته‌اند چون می‌دانند اگر جسارتی کنند تمام پایگاه‌هایشان در منطقه از بین می‌رود.

مطهری اصل ادامه داد: عقب‌نشینی آمریکا در مورد جنگ نظامی تا جایی است که وزیر دفاع آمریکا هم طرح پیشنهاد حمله به ایران در زمان ریاست جمهوری ترامپ را منکر شده است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه شیوه بحران سازی آمریکا، سست کردن اعتقادات مردم و اختلاف اندازی قومی، مذهبی و جنسیتی است، متذکر شد: اقوام ایرانی صدها سال است برادرانه و با وحدت کنار هم زندگی می‌کند و توطئه دشمن در این زمینه تا کنون بی‌اثر بوده و باز هم بی نتیجه خواهد بود.

وی تلاش آمریکا برای اختلاف افکنی مذهبی و جدایی شیعه و سنی را هم بی‌فایده دانست و گفت: شیعه و سنی پیروان حضرت محمد مصطفی(ص) هستند و در جای جای کشور با محبت کنار هم زندگی می‌کنند.

مطهری اصل، در خصوص راهبرد سوم آمریکا برای بحران سازی در کشورمان از طریق اختلاف جنسیتی هم گفت: دشمن در حالی شعار «زن، زندگی؛ آزادی» را مطرح کرد که زنان ما می‌دانند اسلام جایگاه ویژه‌ای برای ‌زن در جامعه و خانواده قائل است و انقلاب اسلامی هم موجب ارتقای نقش زن در جامعه شده است.

خطیب جمعه تبریز، با بیان اینکه اسلام به زن عزت و احترام داده است و از هرزگی بازداشته است، تصریح کرد: این در حالی است که غرب به‌دنبال هرزه کردن زنان است و زن را خوار و ذلیل می‌خواهد.

وی بیان کرد: متأسفانه عده‌ای از سیاسیون و روشنفکرنماها هم در داخل کشور با ساز آمریکا همراهی می‌کنند و هیزم به آتش دشمن می‌ریزند.

مطهری اصل، با اشاره به فرارسیدن ۲۷ شهریورماه روز شعر و ادب فارسی گفت: هر گونه هنری و ادبی که در راستای حق و حقیقیت باشد مورد تأیید اسلام است و درصورتی که فاقد این ممیزه باشد باطل است.

امام جمعه موقت تبریز، با بیان اینکه استاد شهریار متعهد و متعصب به تشیع، ولایت و وطن بود و شعرهای دلنشینی دارد، اشعاری از وی در رثای امام حسین(ع) قرائت کرد.

وی در اعلام مناسبت‌های هفته به سالروز رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند اراده تکوینی کرده‌اند تا انسان‌ها را هر چه از بدی است بردارد و ذاتش را پاک کند که ۱۴ معصوم جزو اینها هستند. 

مطهری اصل، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند که رکن و اساس اصلی اسلام حُب و محبت ما اهل بیت(ع) است و دین بدون محبت اهل بیت(ع) پایه ندارد زیرا اینها دین مجسم‌ هستند و آیات الهی و قرآن کریم در رفتار این عزیزان نمایان است. 

امام جمعه موقت تبریز، با بیان اینکه در جهان خیری پیدا نمی‌شود که مگر به واسطه اهل بیت(ع) باشد؛ آنها مجاری فیض هستند، اظهار کرد: هر نعمت آسمان و زمینی، مادی و معنوی بر تمام جهان به واسطه اهل بیت(ع) است؛ هر فیضی به فرشتگان، عالم ماده، تمام انبیا و غیره داده شود به واسطه آنهاست. 

انتهای پیام
captcha