محکومیت گسترده حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی
کد خبر: 4169551
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

محکومیت گسترده حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

تعدادی از کشورها و سازمان‌های اسلامی، حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی به بهانه برگزاری آیین‌های یهودی را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، وزارت امور خارجه کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور حمله به مسجد الاقصی توسط افراط‌گرایان صهیونیست تحت حمایت پلیس این رژیم و نقض آشکار موازین و قوانین بین‌المللی را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تداوم اقدامات تحریک‌آمیز اشغالگران اسرائیلی که احساسات مسلمانان را شعله‌ور می‌کند اقدامی محکوم است. این وزارتخانه با اشاره به حرمت مسجد الاقصی، همچنین بر اهمیت تأمین حفاظت لازم برای نمازگزاران و تضمین انجام آزادانه عبادت آنها تأکید کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری عربستان سعودی اعلام کرد که وزارت امور خارجه این کشور حمله به مسجد الاقصی توسط گروهی از افراط‌گرایان تحت حمایت نیروهای امنیتی اشغالگر اسرائیل را محکوم و تأکید می‌کند که این اقدامات  نقض آشکار تمام هنجارها و کنوانسیون‌های بین‌المللی و تحریک احساسات مسلمانان در سراسر جهان است.

همچنین وزارت امور خارجه اردن یورش افراط‌گرایان به مسجد الاقصی و اقدامات تحریک‌آمیز آنها تحت حمایت پلیس اسرائیل را محکوم کرد و آن را نمونه‌ای از نقض موازین تاریخی وضعیت حقوقی در مسجدالاقصی و نقض حرمت اماکن مقدس اسلامی دانست.

وزارت امور خارجه فلسطین نیز یورش صدها شهرک‌نشین اسرائیلی در روز یکشنبه به مسجد الاقصی و اخراج نمازگزاران از آن را محکوم کرد. وزارت امور خارجه فلسطین جنایات نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان به ویژه تجاوزات تحریک‌آمیز مستمر ده‌ها شهرک‌نشین تحت حمایت ارتش این رژیم به مسجد الاقصی و اجرای آیین‌های تلمودی و دمیدن شیپور در صحن‌های آن و تعدادی از محله‌ها و خیابان‌های شهر قدیمی بیت‌المقدس را محکوم کرد.

پارلمان عربی نیز هجوم شهرک‌نشینان تحت حفاظت نیروهای اشغالگر به مسجد مبارک الاقصی و بستن مسجد ابراهیمی را به روی نمازگزاران به بهانه آنچه «سال نو عبری» نامیده می‌شود به شدت محکوم کرد و نسبت به خطر  تشدید تنش هشدار داد و آن را عامل تهدید امنیت و ثبات در منطقه خواند. این سازمان جنایت شنیع نیروهای اشغالگر در حمله به افراد حاضر در داخل مسجد و دستگیری تعدادی از آنها را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام
captcha