اهدای ۱۵ هزار بسته نوشت‌افزار به دانش‌آموزان نیازمند در فارس
کد خبر: 4169590
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

اهدای ۱۵ هزار بسته نوشت‌افزار به دانش‌آموزان نیازمند در فارس

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و برگزاری پنجمین دوره پویش توکاد، گفت: امسال با مشارکت خیران، مردم و خود دانش‌آموزان ۱۵ هزار بسته نوشت‌افزار به ارزش ۹ میلیارد تومان تهیه شد و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار خواهد گرفت.

عباس توانا، مسئول بسیج دانش آموزی استان فارسعباس توانا، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری پنجمین مرحله پویش تامین وسائل کمک آموزشی دانش آموزان «توکاد» همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: همانند سنوات گذشته یکی از فعالیت‌هایی سیج دانش‌آموزی استان فارس به ویژه در ایام کرونا قرار داد، راه‌اندازی پویش توکاد برای تأمین وسائل کمک آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند بود.

وی افزود: تاکنون ۴ مرحله از پویش توکاد در سال‌های گذشته برگزار شده و امسال با مشارکت خیران، مردم و خود دانش‌آموزان ۱۵ هزار بسته نوشت‌افزار به ارزش ۹ میلیارد تومان تهیه شد و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار خواهد گرفت.

مسئول بسیج دانش آموزی فارس با بیان اینکه استفاده از لوازم‌التحریر ایرانی اسلامی در پویش توکاد وجه تمایز این رزمایش خیرخواهانه است، تاکید کرد: طراحی لوازم‌التحریر این پویش توسط بسیج دانش‌آموزی استان در قالب دفاتر امین و مینا انجام شده و در طراحی کیف‌ها نیز از طرح‌های ملی مذهبی همانند حرم مطهر شاهچراغ (ع) و دروازه قرآن استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه دیروز رزمایش پنجمین مرحله به صورت سراسری در تمامی شهرستان‌های استان از طریق گفت‌وگوی تصویری برگزار شد، تاکید کرد: رویکر و هدف این پویش تربیتی است و ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی بوده تا بتوانیم گام‌های موثری در جهت فرهنگ سازی نماد‌های دینی و ملی برداریم.

توانا، دیگر برنامه‌های بسیج دانش‌آموزان استان فارس را مورد توجه قرار داد و گفت: تقارن سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس این فرصت را فراهم کرد تا آیین‌های بازگشایی مدارس با رویکرد دفاع مقدس و مهدوی باشد از این‌رو برنامه‌های میدانی و هنری نظیر راه‌اندازی سه‌شنبه‌های مهدوی و اجرای سرود برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی فارس از اجرای طرح ولایت در استان خبر داد و اضافه کرد: مطابق سال‌های گذشته، امسال طرح ولایت نیز در دو مرحله با حضور ۳ هزار نفر از دانش‌آموزان منتخب بسیجی و فرماندهان واحد‌های بسیج دانش‌آموزی مدارس استان در اردوگاه شهید دستغیب شیراز با محوریت توانمندسازی تربیتی و تشکیلاتی مقطع متوسطه دوم برگزار شد.

انتهای پیام
captcha