شهریار آینه‌دار هزار سال ادب فارسی است
کد خبر: 4169715
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

شهریار آینه‌دار هزار سال ادب فارسی است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، با بیان اینکه شهریار آینه‌دار هزار سال ادب فارسی است، گفت: شهریار با سرودن شاهکار شعری در دو زبان فارسی و ترکی آذری نشان داده است که آذربایجان همواره جزو جدا نشدنی و سرحلقه فرهنگ و هنر ایران است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته، 27 شهریورماه، در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار با گرامیداشت سالروز وفات استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی، اظهار کرد: نقیصه‌ای در بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی وجود دارد و این روز آنچنان که شایسته است، ملی نشده است. 

وی با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه‌هایی در گستره‌ کشور در راستای گرامیداشت ۲۷ شهریور، یادآور شد: اهالی شعر و ادب باید قدردان این روز باشند و گردهم آیند و به شعر و ادب فارسی متمرکز شوند. 

آل‌هاشم، با بیان اینکه از وزارت فرهنگ و ارشاد انتظار داریم که بزرگداشت این روز را به‌صورت کلان و کشوری برگزار کرده و با احیای جایزه ملی شهریار کل فضای ادبی کشور را متوجه این روز سازد، ادامه داد: شهریار در جایی ایستاده که تشیع و ایرانی بودن را به مثابه دو رکن یک چهره فرهنگی با خود دارد. 

امام جمعه تبریز، با تأکید بر اینکه حقیقتاً شهریار شایسته عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی است، ادامه داد: استاد آنچنان که از باورهای شیعی می‌گوید، از هویت ایرانی هم دفاع می‌کند و همانطور که جریان انقلاب اسلامی را نمود حقیقی باورهای شیعی در روزگار ما می‌داند، به عناصر ایرانی عشق می‌ورزد. 

وی با اشاره به اینکه بدون تردید استاد شهریار نابغه‌ معاصر شعر و ادب ایران و آیینه تمام نمای فرهنگ و هویت اصیل ایرانی است، افزود: استاد شهریار شخصیتی منحصر به فرد است که هر انسان منصفی با هر نگرشی به جامعیت و اشتهار او پیش از انقلاب و تسلط او بر ادبیات کلاسیک و پدیدآوردن سبک‌ها و شیوه‌های جدید در شعر را می‌پذیرد. 

آل‌هاشم، با بیان اینکه استاد شهریار شاعر بزرگ و محبوب روزگار ما است، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز که چشمه فیاضی از شعر به‌شمار می‌آیند، با شهریار دیدارهایی داشته و شعرهای این شاعر بزرگ را تحسین کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه شهریار از نظر مردمی بودن، محتوا، کیفیت، زیستن با انقلاب و دفاع مقدس نمونه بی‌نظیری است ادامه داد: استاد شهریار در زمانی شروع به غزل‌سرایی کرد که همه معتقد بودند دوره غزل‌سرایی به سرآمده و دیگر نوآوری در این نوع شعر امکان‌پذیر نیست. 

آل‌هاشم با تأکید بر اینکه شهریار آیینه‌دار هزار سال ادب فارسی است، یادآور شد: شهریار با سرودن شاهکار شعری در دو زبان فارسی و ترکی آذری نشان داده است که آذربایجان همواره جزو جدا نشدنی و سرحلقه فرهنگ و هنر ایران است. 

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی، در پایان اظهار کرد: استاد شهریار قله بلند ادب فارسی است که غزل را به زیباترین شکل سروده، قصیده را فخیمانه پاسداشته و از قالب شعر نوی فارسی به دور نمانده است.

انتهای پیام
captcha