استاد شهریار مرد زمان خویش و زمانشناسی بصیر بود
کد خبر: 4169734
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
استاندار آذربایجان‌شرقی:

استاد شهریار مرد زمان خویش و زمانشناسی بصیر بود

عابدین خرم با تأکید بر اینکه استاد شهریار مرد زمان خویش و زمانشناس بصیری بود، گفت: استاد شهریار، مردم‌دار بوده و شاهکارهای ادبی ارزشمندی به زبان ترکی و فارسی خلق کرده است.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 27 شهریورماه، در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار با حضور وزیر فرهنگ و اسلامی، با بیان مطالبی در خصوص نگاه رهبر معظم انقلاب به استاد شهریار و اشعار ایشان، گفت: نام استاد شهریار نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از نقاط جهان شخصیتی آشنا بین ادب دوستان است. 

وی با تأکید بر اینکه راز بزرگ محبوبیت و شهرت استاد شهریار، مردم‌داری و شاهکارهای ادبی و همچنین تسلط و تبحر به هر دو زبان آذری و فارسی است، اضافه کرد: استاد شهریار نماد و تجلی اسلام‌گرایی، ایران دوستی و تعلق به فرهنگ و ادب کهن آذربایجان است. 

خرم با بیان اینکه استاد شهریار مرد زمان خویش و زمانشناس بصیری بود که هیچ‌گاه نسبت به اتفاقات در ایران و خطه آذربایجان بی‌تفاوت نبود، ادامه داد: ایشان بارها با سرایش اشعار نسبت به دین، انقلاب و همچنین هویت و ارزش‌های ملی و دینی ابراز محبت داشته است. 

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره اینکه استاد شهریار تصویر تمام نمای عشق مردم ایران را در آذربایجان را به نمایش گذاشت‌، تصریح کرد: امیدواریم هنرمندان و شعرای امروز نیز شهریار زمان خویش باشند. 

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اقدامات دولت در حوزه فرهنگ، یادآور شد: مجموعه مقبره الاشعرا که از ۱۰ سال قبل در وضعیت تخریب و تهدید قرار گرفته بود، در سفر رئیس‌جمهور منابعی برای تکمیل آن پیش‌بینی شده و مجموعه بازسازی شد. نگارخانه، امکانات و متعلقات این اثر ارزشمند نیز در حال بازسازی بوده که طبق وعده‌هایمان به طور کامل آماده خواهد شد. 

خرم با بیان اینکه در دولت مردمی سالن‌های فرهنگی متروکه و بلااستفاده احیا شده است، اظهارکرد: در برخی شهرستان‌ها پروژه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی ناقص وجود داشت که اکثر این اماکن در دست ساخت و تعمیر بوده و قطعاً تا قبل از پایان دولت به عرصه فرهنگ و ادب تحویل داده خواهد شد. 

استاندار آذربایجان‌شرقی، در خاتمه به اهتمام دولت به حوزه فرهنگ و ادب اشاره کرد و گفت: در دولت خود را موظف می‌دانیم قدم‌های تشویقی و حمایتی در عرصه فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان برداریم. 

انتهای پیام
captcha