فرهنگ ناب آذربایجان در وجود استاد شهریار متبلور است
کد خبر: 4169738
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲

فرهنگ ناب آذربایجان در وجود استاد شهریار متبلور است

شهردار تبریز با بیان اینکه استاد شهریار تبلور فرهنگ ناب خطه‌ آذربایجان است، گفت: فرهنگ ناب آذربایجان و تبریز در وجود شخصیت‌های بی‌نظیری چون استاد شهریار تبلور یافته و وظیفه داریم این فرهنگ را تعمیق و تسری دهیم.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، روز گذشته، 27 شهریورماه، در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار با بیان اینکه عظمت و داشته‌های تبریز و آذربایجان به انسان‌های بزرگی گره خورده که در این دیار پرورش یافته‌اند، شخصیت‌هایی که دنیا حسرت داشتن تنها نمونه‌ای از آن‌را دارد. 

وی با بیان اینکه استاد شهریار تبلور فرهنگ ناب خطه‌ آذربایجان است، افزود: فرهنگ ناب آذربایجان و تبریز در وجود شخصیت‌های بی‌نظیری چون استاد شهریار تبلور یافته و وظیفه داریم این فرهنگ را تعمیق و تسری دهیم. 

هوشیار با تأکید بر اینکه مجموعه مقبره‌الاشعرا نمونه‌ ارزشمندی از عظمت والای این خطه و بزرگمردان آن است، اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ عارف و شاعر در این مجموعه آرمیده‌اند و این مکان گنجینه‌ای بی‌نظیر در حوزه فرهنگ و ادب است. 

شهردار تبریز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود تبریز را به‌عنوان قطب فرهنگی معرفی کرده‌اند، یادآور شد: خطه آذربایجان جایگاه ویژه‌ای در عرصه فرهنگ و هنر کشورمان داشته و ریشه‌های این فرهنگ آنقدر تنومند است که هیچ تندبادی لرزه با جانش نمی‌اندازد. 

وی با اشاره به اینکه باید بسترها را فراهم کنیم تا این ارثیه‌های فرهنگی ارزشمند را تبیین و معرفی کنیم، گفت: ابعاد مختلف استاد شهریار هنوز به‌طور کامل شناخته نشده و ما با گذشت زمان با زوایای بی‌نظیر شخصیتی ایشان آشنا خواهیم شد. 

انتهای پیام
captcha