اجتماع جوانان نقش‌آفرین گام دوم انقلاب در شاهرود برگزار می‌شود
کد خبر: 4169892
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

اجتماع جوانان نقش‌آفرین گام دوم انقلاب در شاهرود برگزار می‌شود

امام جمعه شاهرود از اجتماع بزرگ جوانان نقش‌آفرین گام دوم انقلاب در پنجم مهرماه خبر داد و گفت: رزمایش فرهنگی دیدار با خانواده شهدا نیز در سراسر شهرستان انجام می‌شود.

جلسه شورای فرهنگ عمومی شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود، امروز، 28 شهریور در نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سپاه شاهرود با بیان اینکه ارائه راهکارهای ایجابی و فرهنگی در نهادهای مختلف از جمله خانواده، آموزش و پرورش، آموزش عالی، اصناف و از همه مهمتر فضای مجازی، می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند گفت: آموزش و پرورش شهرستان شاهرود سال گذشته به هنگام ناآرامی‌ها الگوهای مناسبی ارائه داد که در این راستا سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید از این الگوها نمونه‌برداری کنند.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مرکز و استقرار نیروی ارتش استان سمنان در شاهرود است، اما رژه نظامی در روز ۳۱ شهریورماه در این شهرستان انجام نمی‌شود که در این راستا نهاد امامت جمعه مخالف رژه نظامی در شهرهای دیگر نیست، زیرا رژه نیروهای مسلح مایه افتخار   و غرور ملت است.

عبدالله یونسیان، فرمانده سپاه ناحیه شاهرود نیز از برگزاری ۴۵۲ برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس با محوریت پایگاه‌ها، حوزه و ناحیه در اولویت است.

وی با اشاره به اینکه شب خاطره، یادواره شهدا و همایش جهاد و مقاومت با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهدا در این ایام برگزار می شود گفت:  اجتماع بزرگ جوانان نقش‌آفرین گام دوم انقلاب در پنجم مهرماه و رزمایش فرهنگی دیدار با خانواده شهدا در سراسر شهرستان از دیگر برنامه‌هاست.

یونسیان با بیان اینکه نمایشگاه و اردوی رزمی با مشارکت شهرداری شاهرود برگزار می‌شود، یادآور شد: ۱۴۰ نیروی آموزش و پرورش به اردوی راهیان پیشرفت اعزام می‌شوند.

سیدمحمد موسوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود به بازگشایی مدرسه‌ها اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی برگزاری جشن بازگشایی و هفته دفاع مقدس، تحویل کتب درسی، تنظیم ساعت‌های آموزشی و برنامه هفتگی معلمان، تأمین امکانات و وسایل مورد نیاز کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، کتابخانه، نمازخانه و اتاق ورزش، کنترل وسایل ایمنی مدرسه، برگزاری نشست شورای معلمان و هماهنگی سرویس مدارس به انجام رسیده است.

وی از خرید تجهیزات اداری و آموزشی با اعتبار بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: تعمیرات آبخوری و سرویس بهداشتی ۱۲ واحد آموزشی، زیباسازی فضای فیزیکی ۵۰ واحد و اجرای آسفالت به وسعت ۳۰ هزار مترمربع انجام شد.

مدیر آموزش و پرورش شاهرود از ورود ۳۲ مدیر جدید با طی کردن فرآیند آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی در کارگروه انتصابات خبر داد و افزود: ۱۱۰ روحانی در آموزش و پرورش این شهرستان در حوزه‌های مختلف از جمله مشاور مذهبی و امین فعالیت دارند.

وی اشتغال روحانیون در مدرسه‌های این شهرستان را نشان از ایجاد بستر مذهبی دانست و گفت: برای هر ۲ مدرسه یک روحانی فعال است.

موسوی با تأکید بر اینکه امسال ۳۶ هزار دانش‌آموز و نوآموز در مدرسه‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تحصیل می‌کنند یادآور شد: شعار سال تحصیلی «مهر مهدوی، مدرسه صالح و معلم تمدن‌ساز» است و آیین نواختن زنگ غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها در مدرسه‌های این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گفته وی فضاسازی محیطی بانشاط، برگزاری مسابقات پرورشی، ورزشی، تربیتی و ارزشی از اولویت‌های مهم در شهرستان است که براین اساس سال گذشته ۱۵۱ کارگاه آموزشی در راستای جهاد تبیین برگزار شد.

انتهای پیام
captcha