برگزاری همایش «جهاد و مقاومت، از دیروز تا امروز» در یزد
کد خبر: 4170159
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

برگزاری همایش «جهاد و مقاومت، از دیروز تا امروز» در یزد

همایش سراسری «جهاد و مقاومت، از دیروز تا امروز» با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد، خانواده شهدا، پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس در یزد برگزار شد.

برگزاری همایش «جهاد و مقاومت، از دیروز تا امروز» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، همایش سراسری «جهاد و مقاومت، از دیروز تا امروز» با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد، خانواده شهدا، پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس در یزد برگزار شد.

سردار محمدمهدی فرهنگ‌دوست، فرمانده یزدی هشت سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس با دشمنی درگیر شدیم که در مقابلمان صدام بود و جز کره شمالی، لیبی و سوریه هیچ کشوری با ما همراه نبود و اکثر کشورها صدام را پشتیبانی می‌کردند.

وی با اشاره به مشخصه‌های دشمن بعثی در هشت سال دفاع مقدس، افزود: متجاوز بودن از مشخصه‌های دشمن بود و تخریب‌چی بودن دیگر ویژگی آن بود که با ورود خود هر چه را سر راه می‌دید با خاک یکسان می‌کرد که نمونه آن خرمشهر و هویزه است که با خاک یکسان شده بود.

فرهنگ‌دوست، استفاده از سلاح شیمیایی را مشخصه‌ دیگر دشمن بعثی برشمرد و گفت: با اینکه استفاده و کاربرد سلاح شیمیایی ممنوع بود اما صدام هم علیه مردم و‌ هم علیه نیروهای نظامی ما از این سلاح استفاده کرد و چقدر از مردم ما از این سلاح شیمیایی به شهادت رسیدند و یا دچار عارضه شیمیایی شدند.

وی افزود: دشمن در هشت سال دفاع مقدس به مناطق مسکونی حمله می‌کرد، اصلا برایش مهم نبود در مقابلش چه چیزی قرار دارد، با مردم درگیر می‌شد و حتی مردم را هم به اسارت می‌برد از ۴۴ هزار اسیر ایرانی در دست دشمن حدود ۱۰ هزار نفر از مردم بودند.

فرهنگ‌دوست با بیان اینکه صدام همه پروتکل‌های جهانی دینی، انسانی و... را زیرپا می‌گذاشت، بیان کرد: دشمن‌ بعثی مردم را قتل عام می‌کرد و چقدر مردم بی‌گناه از هویزه را در بین دو تانک قرار داد و شقه کرد و در حلبچه با بمباران جنگی و شیمیایی بالاترین قتل عام را انجام داد.

یادآور می‌شود تجلیل از خانواده شهدا، پیشکسوتان و فعالان حوزه دفاع مقدس در استان یزد و رونمایی از 15 عنوان کتاب و 20 کتاب صوتی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

انتهای پیام
captcha