تقویت باورهای دینی و جهاد تبیین در اولویت امور قرار می‌گیرد
کد خبر: 4170615
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

تقویت باورهای دینی و جهاد تبیین در اولویت امور قرار می‌گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: امسال توجه به ایمان و اعتقادات و باورهای دینی، هویت ایرانی و اسلامی و نشاط گفتمان دینی و جهاد تبیین در سطح مدارس استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی امروز، اول مهر در آیین نواختن زنگ مهر که در دبیرستان دخترانه شهدای غزه بجنورد برگزار شد، اظهارکرد: مدرسه کانون اصلی تربیتی در محلات بوده و معلمان نیز طلایه‌داران معرفت در آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه ایمان، توجه به اعتقادات و باورهای دینی، هویت ایرانی و اسلامی و نشاط گفتمان دینی و جهاد تبیین در سطح مدارس استان در دستور کار قراردارد، گفت: سال تحصیلی گذشته اعزام بیش از یک هزار نفر به اردوهای راهیان نور و یک هزار نفر زیارت اولی، 300 نفر در قالب قرارگاه پیشرفت و شرکت دو هزار نفر در مراسم اعتکاف از مهمترین اقدامات در این حوزه است.

وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی جهش علمی را آغاز کرده است، گفت: طی سال جاری رتبه اول کنکور انسانی از شهرستان اسفراین بوده و این استان 23 رتبه دو رقمی و چند ده رتبه سه رقمی در کنکور سراسری کسب کرده است.

وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی 509 رتبه در المپیادهای علمی در 14 محور کسب کرده‌اند، افزود: تقویت هنرستان‌ها و توجه به رشته‌های مهارتی در استان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 192 هزار دانش‌آموز امسال در دو هزار و 50 مدرسه  با بیش از 14 هزار معلم سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند، گفت: حدود هفت هزار و 800 دانش آموز در 314 مدرسه با 700 معلم در مناطق عشایری مشغول به تحصیل هستند.

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش نیز در این آیین اظهارکرد: امروز حدود 17 میلیون دانش آموز و معلم در سراسر کشور سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.  

وی ادامه داد: امروز به واسطه رشادت‌های دوران دفاع مقدس همراهی و همکاری مسئولان همه دانش آموزان می‌توانند بدون دغدغه با امنیت صلاحیت، شجاعت و با نشاط بر سر کلاس‌های درس حاضرشوند.

محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهارکرد: مسیر دانایی از توانایی می‌گذرد و هیچ کشوری قدرتمند نمی‌شود مگر زمینه تعلیم تربیت در آن مهیا باشد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به جایگاه تعالی باید مدرسه کانون توجه همه مردم، مدیران و مسئولان باشد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان به ۴۰ هزار نفر به طور سالانه رسیده است که رشد چشمگیری است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه مدرسه، آموزش و پرورش و معلم تمدن‌ساز هستند، تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس استان در سال تحصیلی جدید اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام
captcha