رسانه‌ها در جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند
کد خبر: 4171492
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
مدیر مؤسسه جهاد تبیین لرستان:

رسانه‌ها در جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند

امیرعلی‌حیدر امیری با تأکید بر نقش‌آفرینی رسانه‌ها در جهاد تبیین گفت: نقش رسانه به‌عنوان نوک پیکان مبارزه با دشمن یک نقش مهم است؛ در جریان فتنه سال گذشته با اطلاع‌رسانی صحیح رسانه‌ها بود که مردم با پشت پرده و واقعیت‌های مربوط به این فتنه آشنا شدند.

نشست تخصصی «نقش رسانه‌‌ها در شناخت جنگ ترکیبی»به گزارش ایکنا از لرستان، نشست تخصصی «نقش رسانه‌‌ها در شناخت جنگ ترکیبی» امروز، پنجم مهرماه با مشارکت بسیج رسانه و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ویژه اصحاب رسانه در سالن شهید حیدریان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

در این نشست تخصصی که رضا مریدی‌اصل، مسئول بسیج رسانه استان لرستان نیز حضور داشت، امیرعلی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه در جهاد تبیین، گفت: دشمن با توجه به شکستی که از جنگ سخت و نظامی علیه نظام جمهوری اسلامی داشت به این نتیجه رسید که جنگ سخت برای مقابله با این نظام جوابگو نیست، لذا به جنگ نرم روی آورد.

وی با اشاره به پیروزی ایران در جنگ تحمیلی و اینکه ایران در تنها جنگی که وجبی از خاک کشور را از دست نداده همین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود، افزود: در جنگ تحمیلی دو بلوک شرق و غرب علیه ایران متحد شده و صدام را جلو انداختند تا جایی ‎که در این جنگ 17 کشور جهان در عراق مستشار داشتند.

این مدرس سواد رسانه به موفقیت‌های ایران در زمینه موشکی، پهپادی و همچنین در قدرت الکترونیکی اشاره کرد و ادامه داد: نقش رسانه به‌عنوان نوک پیکان مبارزه با دشمن یک نقش مهم است؛ در جریان فتنه سال گذشته شاهد جهاد تبیین از سوی اصحاب رسانه بودیم و با اطلاع‌رسانی صحیح رسانه‌ها بود که مردم با پشت پرده و واقعیت‌های مربوط به جنبش «زن، زندگی، آزادی» آشنا شدند.

امیری به ویژگی‎های جنگ شناختی و ترکیبی اشاره کرد و افزود: در این جنگ دشمن از همه امکانات نظامی، سیاسی، اقتصادی، فضای مجازی، سلبریتی‌ها، ماهواره و رسانه‌های دیداری و شنیداری استفاده کرد و حتی اتاق فکر رسانه‌ای تشکیل داد و از ظرفیت تلگرام، واتساپ، توییتر در راستای جنگ روانی و رسانه‌ای کمک گرفت.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با بیان اینکه جنگ ترکیبی سال گذشته در واقع یک جنگ همه‌جانبه بود، گفت: در این جنگ دشمن با بی‌ارزش کردن ریال و بالا بردن قیمت دلار و افزایش قیمت کالاها تلاش کرد اقتصاد ایران را فلج کند و تا حدودی هم در این بخش موفق شد که ضرورت دارد در زمینه شکستن هژمونی دلار تدابیر لازم اندیشیده شود، چراکه آمریکا با دلار در واقع ملت‌ها را به سمت بدبختی سوق می‎دهد.

امیری با اشاره به تلاش‎های دولت در عرصه اقتصادی بیان کرد: کشور ایران از لحاظ اقتصادی به سمت بلوک شرق از جمله چین و روسیه رفته و در پیمان‌های مهمی عضو شده است که این موضوع می‎تواند به برون‌رفت اقتصاد کشور از وضعیت فعلی کمک زیادی بکند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا در ادامه با اشاره به جنگ‌های ترکیبی در راستای از بین بردن نسل، محیط زیست و... هوشیاری اصحاب رسانه در این زمینه را خواستار شد و از آنان خواست در راستای جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام
captcha