ویژه برنامه «روایتگری دفاع مقدس» در کتابخانه‌های عمومی کردستان برگزار شد
کد خبر: 4171570
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

ویژه برنامه «روایتگری دفاع مقدس» در کتابخانه‌های عمومی کردستان برگزار شد

ویژه برنامه «روایتگری دفاع مقدس» و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر کتابخانه‌های عمومی به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان امروز، پنجم مهر در کتابخانه عمومی کردستان برگزار شد.

روایتگری دفاع مقدس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان،  ویژه برنامه «روایتگری دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر کتابخانه‌های عمومی» به مناسبت بزرگداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس با حضور فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان و کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

امیر حمیدرضا رحمت‌پور، فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان در این برنامه با تاکید بر نقش مهم شهدا، جانبازان و آزادگان در تأمین امنیت کشور، گفت: امنیت کنونی کشور مرهون جانفشانی‌ها، ایثارگری‌ها و دلاورمردی‌های این قشر است.

وی افزود: جنگ زمانی بر ملت ایران تحمیل شد که انقلاب اسلامی تازه به ثمر نشسته بود و این امر شرایط سختی را برای کشور به همراه آورد.

فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان بیان کرد: صدام با پشتیبانی استکبار جهانی از سه جبهه به سوی ایران اسلامی حمله شد و هدفش تصرف مناطقی از ایران اسلامی و نابودی کشور بود.

وی ادامه داد: ملت ایران در آن شرایط سخت با فداکاری و ایثارگری به مقابله با دشمن بعثی و استکبار جهانی برخاست و شکستی مذبوحانه را به صدام تحمیل کرد و نگذاشت حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دست بیگانگان بیفتد.

رحمت‌پور گفت: جنگ مقدس نیست اما بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان و کسانی که برای حفاظت از این مرز و بوم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و دلاورانه جنگیدند مقدس است.

وی با بیان اینکه مردم کردستان نقش مهمی در دفاع از از این سرزمین دارند، افزود: کردستان به تعبیر رهبر معظم انقلاب « سرزمین محجاهدت های خاموش» است و در راه دفاع از ایران اسلامی مزادن و زنان بسیاری جان خود را فدا کرده اند.

فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخانه در ترویج ایثارگری ها و رشادت های شهدا و رزمندگان، عنوان کرد: این نهاد فرهنگی محیط بسیار ارزشمند و مقدسی است که می تواند آگاهی و بصیرت را در جامعه ترویج دهد.

معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز در این برنامه بر وظیفه خطیر کتابخانه ها در انتقال مفاهیم ارزشی تاکید کرد و گفت: نهاد کتابخانه های عمومی برنامه های بسیار اثرگذاری را در این حوزه برگزار می کند.

وی افزود: کردستان به عنوان یک استان مرزی سرشار از ایثارگری و جانفشانی زنان و مردانی است که با تمام وجود از کیان مقدس ایران اسلامی دفاع کرده اند و لازم است این رشادت ها برای نسل امروز روایت شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان  یادآور شد: بر این اساس کتابخانه‌های عمومی از نویسندگانی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند به شیوه هایی از جمله خرید و توزیع کتاب در کتابخانه‌ها، معرفی و رونمایی کتاب و برگزاری نشست‌های کتاب خوان حمایت می‌کند.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم از حسن بدخشانی، امیدسیدمحمودی، مردعلی پرویزی و عبدالله علیایی به عنوان فرزندان شهید و ایثارگران شاغل در کتابخانه‌های عمومی کردستان تجلیل به عمل آمد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس از  امیر حمیدرضا رحمت پور فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha